دو سبب اصلی تضعیف بازار طلا در ماه جاری

۱۵ام بهمن ،

دو سبب اصلی تضعیف بازار طلا در ماه جاری | چاپ |
یکشنبه ۱۵ بهمن ساعت ۱۳:۳۹

بینا- تحلیلگران اقتصادی کیتکو براین باورند عدم تورم در آمریکا و نبود استراتژی خروجی از سوی بانک مرکزی این کشور دو سبب اصلی ضعف بازار طلا در ماه جاری خواهند بود.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ کیتکو، روند قیمت جهانی طلا در ماه فوریه به سیر کاهشی قیمتها در ماه ژانویه نزدیک شده است. ماه قبل دامنه ۱۵۳۸ دلار و ۳۰ سنت تا ۱۸۰۲ دلار و ۷۰ سنت نشانگر بازگشت قیمت جهانی طلا به سطح ۱۶۷۰ دلار و ۳۰ سنت تا ۱۶۳۹ دلار و ۳۰ سنت بود.
بر اساس این گزارش، سطح مقاومتی کاهشی در ماه فوریه سال جاری ۱۶۹۰ دلار و ۹۰ سنت می باشد. این مثلث در ماه دسامبر و ژانویه تشکیل شد و به عنوان یک سطح مقاومتی قوی مورد تائید قرار گرفت. در صورتی که قیمت اونس جهانی طلا طبق این مثلث حرکت کند سرمایه گذاران باید منتظر ادامه فشارهای کاهشی روی قیمت این فلز زرد باشند.
معامله گران باید در این مدت در انتظار ملاحظه سطح مقاومتی اولیه ۱۶۷۰دلار و ۵۰ سنت باشند و در صورت افزایش میزان فروش طلا در این سطح باید در انتظار شکست اونس جهانی طلا به سطح ۱۶۳۰ دلار بود.
نمودار ماهانه قیمت جهانی طلا نشانگر این موضوع می باشد که جای بسیاری برای شکست این فلز گرانبها وجود دارد. یکی از زاویه های مثلث قیمت جهانی طلا از سطح ۱۵۶۲ دلار و ۲۰ سنت در ماه جاری نشئت می گیرد. روندی که به سوی سطح ۱۵۳۸ دلار و ۳۰ سنت پیش می رود و به روند اصلی کاهشی در نمودار ماهانه تبدیل می گردد. این روند می تواند قیمت جهانی طلا را به سطح ۱۳۳۸ دلار و ۵۵ سنت نیز برساند.
به طور کلی، عدم تورم و نبود استراتژی خروجی توسط بانک مرکزی آمریکا دو سبب اصلی ضعف بازار طلا در ماه جاری میلادی می باشند همچنین افزایش شاخص های سهام نیز تاثیر بسزایی روی بهای جهانی طلا دارد. سرمایه گذاران با ادامه خرید سهام قیمت جهانی طلا را تحت فشار قرار می دهند.
به عقیده کارشناسان کیتکو دشوارترین جنبه پیش بینی روند بهای جهانی طلا تشخیص حرکت دلار آمریکا می باشد. اگر چه ضعف دلار از قیمت جهانی طلا حمایت می کند اما بعضی اوقات این رابطه برعکس می گردد. افزایش شاخص های سهام سبب افزایش ارزش دلار و کناره گیری سرمایه گذاران از بازار طلا خواهد شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.