دو سوم تروریستها غیر سوری‌اند

جام جم آنلاین: بیش از ۴۲۰ تروریست در جریان عملیات ارتش برای پاکسازی منطقه داریا در حومه دمشق کشته شدند که دو سوم آنها خارجی و غیر سوری هستند.

تلویزیون سوریه گزارش داد بیش از ۴۲۰ تروریست در جریان عملیات ارتش برای پاکسازی منطقه داریا کشته شدند که دو سوم آنها خارجی و غیر سوری هستند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۶۵ درصد تروریستها، مزدوران خارجی هستند و نیروهای ارتش سوریه توانستند در عملیات ضربتی و سریع به سبب همکاری خوب مردم که نیروهای ارتش را در جریان تحرکات و اماکن تمرکز بیشتر تروریستها قرار دادند، این منطقه را از وجود آنها پاکسازی کنند.

جنایات تروریستها

در جریان عملیات ارتش برای کوبیدن مواضع مزدوران و پس از آنکه تروریستها هرگونه امید برای نجات خود را از دست داده بودند، ۱۲ فرد را به اتهام همکاری با نظام قتل عام کرده و اجساد آنها را در خیابان رها کردند، تروریستها همچنین اعضای سه خانواده را که برای فرار از منطقه درگیری تلاش می کردند، به قتل رساندند که در میان آنها چندین زن و کودک به چشم می خورد، آنها از این کشته ها تصاویری تهیه کرده و در اختیار شبکه های فتنه گری چون العربیه و الجزیره و دیگر رسانه های ضد سوری قرار داده تا اینگونه القا شود این افراد به دست نیروهای ارتش کشته شده اند.

در حالی که عملیات حساس و دقیق در اطراف منطقه نهرعائشه و الکباس ادامه دارد، نیروای ارتش توانستند سه مخفیگاه افراد مسلح در این مناطق را مورد حمله قرار دهند.

خبر دیگر اینکه اعضای یک باند تروریستی، شیخ حسن برتاوی خطیب مسجد الامام النووی در منطقه رکن الدین را ترور کردند.

وضعیت امنیتی دمشق

تلویزیون سوریه گزارش داد بیشتر مناطق دمشق و حومه آن با آرامش نسبی و زندگی عادی روبرو است، ارتش همچنین با تلاشهای گروههای مسلح برای ورود به دمشق مقابله کرد که طی آن درگیریهای شدیدی میان طرفین رخ داد و تلفات سنگینی به تروریستها وارد شد.

تلویزیون سوریه همچنین از سقوط یک فروند بالگرد ارتش در منطقه القابون دمشق خبر داد.

بر اساس این گزارش، درگیریهای شدید در مناطق الغوطه الشرقیه، الملیحه، کفربطنا، سقبا، عربین، زملکا و عین ترما در پی تلاشهای تروریستها برای ورود به مرکز دمشق رخ داده بود که به ناکامی آنها منجر شد.

از دمشق هم خبر می رسد که درگیریهای شدیدی در داخل محله جوبر رخ داد و نیروهای ارتش، اعضای باندهای مزدور را در این محله سرکوب کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.