دو سوم مراکز درمانی کشور موقوفه می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی گفت: امروزه دو سوم مراکز درمانی کشور موقوفه می باشندن و می‌توان گفت امروزه مجهزترین بخش‌های درمانی در بخش‌های چشم‌پزشکی و پیوند کبد در کشور توسط خیرین برای استفاده عموم وقف شده است تا تمامی اشخاص جامعه بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در سلسله جلسات مذهبی در مسجد فرشته، گفت: ایرانیان همواره در امور خیریه پیشتاز بوده و این سنت حسنه در سراسر کشور در بخش‌های مختلف به خوبی قابل ملاحظه است.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی امور خیریه در بخش‌های آموزشی، درمانی و اقتصادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، افزود: امروزه دو سوم مراکز درمانی کشور موقوفه می باشندن و می‌توان گفت امروزه مجهزترین بخش‌های درمانی در بخش‌های چشم‌پزشکی و پیوند کبد در کشور توسط خیرین برای استفاده عموم وقف شده است تا تمامی اشخاص جامعه بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور، در ادامه با بیان اینکه باید مسائل و کلام وقف و برکات آن برای مردم تبیین شود، گفت: وقف عملی است که چند عمل خیر را در دل خود دارد، وقف یک صدقه جاریه، احسان، انفاق، توشه آخرت، سنت حسنه و عمل صالح است که آثار داخلی برای خود واقف و آثار بیرونی اجتماعی دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.