دو مامور نمای زورگیر دستگیر شدند

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ‘محسن خانچرلی’ افزود: روز گذشته دو تن از شهروندان به ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳۷ نصر مراجعه کرده و گفتند که هنگام تردد در بوستان گفتگو دو مرد با لباس های نگهبانی به آنها مراجعه کرده و ضمن تهدید آنها اقدام به اخاذی مبالغی پول و تلفن های همراه آنها کرده اند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ماموران گشت انتظامی ضمن هماهنگی با اپراتور کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شده و با توجه به مشخصات چهره و مشخصات ارایه شده از سوی مالباختگان به تعقیب و شناسایی متهمان پرداختند.

خانچرلی، ادامه داد: فردای آن روز مجددا همان دو مالباخته به ماموران مراجعه کرده و اعلام داشتند که مامور نماها با تلفن مسروقه با آنها تماس گرفته و اعلام کرده اند که ۵۰۰ هزار تومان دیگر باید برای آنها بیاورند، در غیر این صورت عکس ها و فیلم های موجود در تلفن های همراه شان را در همه جا منتشر می کنند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله به هر دو مالباخته آموزش هایی داده شد و ماموران تجسس کلانتری ۱۳۷ به طور نامحسوس اقدام به محاصره محل کرده و آنجا را تحت نظر قرار دادند، تا اینکه هر دو متهم با لباس های نگهبانی پارک مذکور به محل قرار مراجعه کرده و درست زمانی که با مالباختگان روبرو شدند ، در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: هر دو متهم به همراه مالباخته ها به کلانتری منتقل شده و بازجویی ها از آنان آغاز شد که طی آن مالباختگان هر دو سارق مامور نما را شناسایی کرده و متهمان در اعترافات خود به اخاذی و سرقت از آنها اشاره کرده و به تشریح جزییات اقدام خود پرداختند.

خانچرلی گفت: هر دو متهم با معرفی خود به نام های ‘ابوذر’ و ‘حسن’ عنوان داشتند که با جعل عنوان و پوشیدن لباس های نگهبانی پارک ها اقدام به زورگیری و اخاذی از شهروندان می کنند و این در حالی بود که در بازرسی از وسایل همراه این دو متهم یک اسپری اشک آور، دو تلفن همراه مالباختگان، تعدادی سلاح سرد و مقادیری وجه نقد مسروقه به دست آمد که به همراه طرفین دعوا به حضور مقام قضایی منتقل شد.

وی به شهروندان هشدار داد که در صورت بروز چنین رویدادی حتما از مامورانی که به آنها مراجعه می کنند کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت هرگونه ممانعت از این امر، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

اجتمام**۱۳۴۸**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۷۰۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.