دو مجموعه شعر کودک به قلم غلامرضا بکتاش منتشر می شود

تا پایان امسال، به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری

از مجموعه سروده های غلامرضا بکتاش ویژه گروه سنی ب و ج به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تا پایان امسال روانه بازار کتاب می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به تقل از پایگاه خبری حوزه هنری  غلامرضا بکتاش شاعر با اعلام این خبر افزود: در این دو مجموعه که به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری منتشر می شوند، به  مفاهیم ساده ای مانند خدا، نگاه، ابر، دریا، مورچه و … با نگاهی نو و خلاقانه پرداخته شده است.
بکتاش گفت: مجموعه «حال غنچه خوب است» ۱۳ و مجموعه «مورچه زحمتکش است» ۱۴ اثر کودکانه را شامل می شود.
این شاعر افزود: در این مجموعه ها هر اثر به صورت مستقل، به موضوعات متفاوتی می پردازد، اما ویژگی مشترک همه آن ها خلاقیت و نگاه خلاقانه به مفاهمیم ساده و دم دستی ست.
وی با بیان این که خلق آثار بدیع و نوآورانه نیازمند کشف پدیده های پیچیده نیست، افزود: تجربه ۲۰ سال فعالیت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به من ثابت کرده که گروه سنی ب و ج بیشترین تاثیر را از شعر دریافت می کنند بنا براین این گروه سنی را مخاطب آثار خود قرار دادم.
بکتاش با اشاره به تلاش دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری برای انتشار آثار تاثیر گذار در حوزه کودک و نوجوان گفت: طی این پروژه ها، شاعران و نویسندگان در آثار خود با نگاهی نو و بدیع به مضامینی مانند آدم ها، کتاب ها، شناسنامه ها و دیگر موارد می پردازند و راه را برای پرورش غیر مستقیم خلاقیت در کودکان و نوجوانان هموار می سازند.
شاعر مجموعه  «رونویسی از بهار» در پایان گفت: بی تردید با اجرای این پروژه بخشی از ضعف های بازار کتاب در حوزه کودک و نوجوان برطرف خواهد شد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.