دو نقال وقایع ˝من که دا نیستم˝ را روایت می‌کنند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مجید رحمتی و حسین جمالی به شیوه نقالی حال و هوای خرمشهر را در نمایش ˝من که دا نیستم˝ به کارگردانی حسین پارسایی روایت می‌کنند.

به گزارش ممتاز نیوز، نمایش “من دا نیستم” نوشته مهرداد رایانی مخصوص و به کارگردانی حسین پارسایی به روایت بخشی از وقایع دفاع مقدس در قالب داستانی رئال می‌پردازد.

در این نمایش پارسایی در شیوه اجرایی از تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی بهره برده است، به طوری که دو نقال جوان مجید رحمتی و حسین جمالی در خلال نمایش وقایع مستند و حال و هوای خرمشهر در دوران دفاع مقدس را به شیوه نقالی روایت می‌کنند.

این برای اولین بار است در یک نمایش رئال با موضوع مقاومت به شیوه متفاوت از نقالی استفاده می‌شود.

در این نمایش رویا نونهالی، لیندا کیانی،‌ علی سلیمانی، محسن قصابیان و کاوه مهدوی نقش‌های اصلی را برعهده دارند. همچنین مرتضی مصطفی‌نژاد مدیر تولید و مجری طرح، سیامک احصایی به عنوان طراح صحنه و مژگان عیوض‌زاده طراح لباس، پژمان عبدی دستیار و برنامه‌ریز، میثم احمدی مسئول جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری، نوشین سیفی منشی صحنه، فرهاد خوشه‌بر مدیر صحنه،‌مرتضی هاشم خان‌لو به عنوان گوینده و بازیگر پارسایی را همراهی می‌کنند.

در خلاصه داستان نمایش “من که دا نیستم” آمده: “زینب زمانی” یکی از بازماندگان جنگ تحمیلی در خرمشهر که خاطرات او بارها به چاپ رسیده است و مقاومت و پایداری او زبانزد است، اشیا و اسناد موزه‌ای قابل توجهی دارد. او در تلاش است که در بین حفار‌ی‌ها و ساخت‌ و‌ سازهای عظیم واحدهای تجاری که در خرمشهر در حال وقوع است، یک موزه کوچک جنگ برای ثبت و ضبط خاطرات عظیم جنگ و دسترسی آن به آیندگان احداث کند که ناگهان …

نمایش “من که دا نیستم” همزمان با هفته دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.