دو نماینده زن ترکیه: حالا که از حج برگشته ایم ، با حجاب هم می شویم (+عکس)

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

دالبوداک که جوان ترین نماینده پارلمان ترکیه است اعلام کرده است در اولین حضور خود در جلسه پارلمان در ۳۱ اکتبر (۳ روز دیگر) با حجاب اسلامی حضور خواهد یافت.

دو نماینده زن عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کردند از این پس با حجاب اسلامی روسری در جلسات پارلمان شرکت خواهند کرد.

به نقل از سی ان ان ترک ” گولای سامانجی” نماینده شهر قونیه و” نورجان دالبوداک” نماینده شهر دنیزلی در پارلمان ترکیه که به تازگی از سفر حج تمتع برگشته اند اعلام کردند از این پس با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان شرکت خواهند کرد.

طبق قانون لاییک جاری بر ترکیه در ۹۰ سال قبل حضور بانوان با حجاب اسلامی در اماکن دولتی  نقض اصول لاییک شناخته می شد اما این نمایندگان زن معتقدند لغو قانون منع حجاب که اخیرا در بسته ای اصلاحی از سوی رجب طیب اردوغان اول وزیر ترکیه ارایه شده است، راه را برای حضور آنان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان باز می کند.

گفتنی است اولین و آخرین تجربه حضور یک زن محجبه در جلسات پارلمان ترکیه به ماجرای حضور ” مروه کاواکچی” نماینده عضو حزب منحله رفاه در پارلمان در سال ۱۹۹۹ باز می گردد که با ” هو کردن” و مخالفت نمایندگان دیگر احزاب لاییک مجبور به ترک جلسه پارلمان شد.

از این دو نماینده زن خانم گولای سامانجی یک زن محجبه است که خارج از جلسات پارلمان حجاب اسلامی دارد اما به سبب منع حضور در پارلمان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان کشف حجاب می کرد اما خانم نورجان دالبوداک به سبب تشرف به حج تمتع می خواهد از این پس حجاب اسلامی خود را رعایت کند.
 وی سال قبل نیز پس از بازگشت از سفر حج به حضور با روسری در جلسات پارلمان ابراز تمایل کرد اما نیت خود را عملی نکرد.

اما این بار دالبوداک که جوان ترین نماینده پارلمان ترکیه است اعلام کرده است در اولین حضور خود در جلسه پارلمان در ۳۱ اکتبر (۳ روز دیگر) با حجاب اسلامی حضور خواهد یافت.

در صورت حضور این دو زن با حجاب اسلامی در پارلمان ، این اولین بار در تاریخ جمهوری لاییک ترکیه در ۹۰ سال قبل است که زنی با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان شرکت می کند.

“گولای سامانجی” که یک زن محجبه است تا کنون مجبور بود در جلسات پارلمان کشف حجاب کند

“نورجان دالبوداک” جوان ترین نماینده عضو پارلمان ترکیه سه روز دیگر می خواهد با روسری در جلسه پارلمان حضور یابد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.