دو نوع شوهر وجود دارد، می دانستید!

تجربه نشان می دهد که دو نوع شوهر وجود دارد، شوهران نوع اول، که به چیزها و مسائل بزرگ فکر می کنند، بیشتر گوش می دهند، کمتر صحبت می کنند، بیشتر تمرکز می کنند و می بینند، تشکر و قدردانی می کنند و صادق هستند و از کلمات خوب و صحیح استفاده می کنند و صبور و شکیبا هستند. هر کسی که تمام این ویژگی ها و خصوصیات ها را ندارد یا تنها بعضی از آنها را داراست جزو شوهران نوع دوم محسوب می شود.

بیایید چند عادت خوب را در خود پرورش دهیم. هیچ وقت برای این کار دور نیست! تصور کنید که قرار است شما برای ۷۵ سال زندگی کنید ـ ده سال کمتر یا بیشتر ـ و بیشتر از آن تصور کنید که قرار است در سن ۲۵ سالگی ازدواج کنید، شما حدوداً ۵۰ سال با همسرتان زندگی خواهید کرد ـ ده سال کمتر یا بیشتر ـ درست است؟ برای همین هم بهتر است که من بخشی از تحقیقات و بررسی هایی که در مورد روش های بهتری برای اینکه زنتان را خشنود کنید و او را شریکی دلسوز و همیاری برای خود سازید، انجام داده ام را با شما سهیم شوم.

اینکه زنتان را راضی سازید، یک ایده و فکر سخت و دشوار و پر مخاطره است. برای اینکه چگونه با فردی برای پنجاه سال زندگی یم کنید دوست باشید، بهتر است که بیاموزید که او را شاد و سعادتمند سازید.

به خاطر اینکه تنها آن وقت است که شما خودتان هم خشنود و خوشبخت خواهید بود. این حقیقت شماره یک است.

بسیاری از شوهران احساس می کنند که تقریباً غیر ممکن است که همسرشان را راضی و خشنود نمود. شاید امکان داشته باشد که تنها در طول سه سال اول ازدواج یا در طول سال های بعد از بازنشستگی موفق به راضی و خشنود نمودن او شوید. البته یک راه خیلی ساده وجود دارد که انجام آن نیز بسیار ساده و سهل است و آ» به گفته یکی از بزرگان این است که:« همیشه بین ما یک درک و تفاهم کامل وجود دارد و موقع که ما با هم اختلاف و مشکل پیدا می کنیم، همسرم راه خودش را می رود( و بنا به خواسته خود پیش می رود) و من هم به دنبال او می روم.»

این من را به یاد داستان هنری فورد می اندازد که در اواخر سنین هفتاد سالگی، بعد از مرگ پسرش ادسل، خواست که شرکت فورد توسط مدیرش اداره شود. همسر او خانم کارلا فورد تهدید کرد که اگر او این کار را کند، او را ترک خواهد کرد و پیش والدینش باز خواهد گشت. آن عمل او مؤثر و نتیجه بخش بود و عاقبت تصمیم گرفت که شرکت را به نوه اش هنری که در آن زمان تنها ۲۸ سال داشت، بسپارد.

شما را نمی دانم، اما من دوست ندارم که زنی خسته کننده و ملال آور داشته باشم، که هر روز موقعی که از سر کار به خانه بر می گردم با بد خلقی و ترشرویی از من اسقبال می کند، زنی که هر لباسی را برایش می خرم و چه از آن خوشش بیاید و چه خوشش نیاید، از آن تعریف می کند و زنی که به کارهای من اهمیت نمی دهد. برای من زندگی یک مبارزه است. هر روز من مجبورم تلاش کنم تا زنم را راضی و خشنود سازم. مطمئنم که این موضوع در مورد بیشتر مردان صدق می کند. این حقیقت شماره دو است.

بعضی از زنان زمانی که ناخشنود و ناراحت هستند، احساس خوشحالی و خوشبختی می کنند! این مسأله عجیب است اما حقیقت دارد، پس هر وقت زنتان با شما یا با فرزندانتان یا خانواده تان یا خدمتکارتان بدا خلاقی کرد و ناراحت بود( البته تنها تاشش مرتبه در روز)، به دلتان نگیرید و ناراحت نشوید. دلیل این کارها و اخم وتخم او این است که نمی خواهد زندگی زناشویی اش دچار نفرین و طلسم شود. این حقیقت شماره سه است.

بعد از این که حقایق اساسی و اصلی را بیان کردیم، حال می توانیم بعضی از روشها که همسرتان را شاد و خوشنود می سازد را مورد بحث قرار دهیم. برای این کار، شما ابتدا باید چند عادت و رفتار بهتر را بیاموزید و در خود ایجاد و پرورش دهید. و آنها اینها هستند…..

همیشه یک درک و تفاهم کامل بین ما وجود دارد و هر موقع که ما باید هم اختلاف نظر و مشکل پیدا می کنیم همسرم راه خودش را می رود و من هم به دنبال او می روم!

زن ها از مهمان ناخوانده و مهمانی های از پیش برنامه ریزی شده خوششان نمی آید. به او زمان کافی برای برنامه ریزی دهید و به خاطر داشته باشید قبل از دعوت کردن افراد، با او مشورت کنید. این موضوع برای او بشیار مهم است.


جدیدترین مقاله های دانستنیهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.