دو هزار مبلغ دینی در ایام فاطمیه به نقاط مختلف کشور اعزام شدند

به گزارش ایرنا, حجت الاسلام والمسلمین ‘احمد پاک نهاد’ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته یک هزار روحانی از سوی اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام فاطمیه به نقاط مختلف کشور اعزام شدند، که امسال این تعداد بنا به درخواست و نیاز استان ها به دو هزار مبلغ افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بیان احکام شرعی، تبلیغ چهره به چهره، ذکر فضایل اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) و تبیین مسایل از جمله موضوعاتی است که روحانیون اعزامی باید در این ایام به آن بپردازند.

حجت الاسلام پاک نهاد با بیان اینکه بستر سازی برای اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف مذهبی از اهداف این سازمان است, بیان داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی که امروز جوامع با آن مواجه اند باید نیات واقفین به سمت وقف های نوین سوق داده شود.

وی همچنین گفت: نیات واقفین در خصوص وقف حضرت زهرا (س) بسیار محدود است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید با فرهنگ سازی، نیات واقفین را به سوی وقف هایی که ضرورت های جامعه در آن است, سوق دهیم.

پاک نهاد در ادامه با اشاره به برنامه های مختلفی که هر ساله از سوی سازمان اوقاف در مناسبت ها و به خصوص در تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان برگزار می شود, گفت: طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت از برنامه های فرهنگی است که رضایتمندی زائرین و همچنین سازمان اوقاف را در برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از زائرین و استقبال کنندگان از برنامه های فرهنگی و مذهبی بانوان هستند, افزود: سازمان اوقاف در این راستا اقدام به اعزام خواهران مبلغ در بقاع متبرکه کرده است که با استقبال این قشر مواجه شده است.

۷۵۲۹/۵۷۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۵۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.