دو هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای انسداد مرزها ی کشور اختصاص می یابد

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم روز پنج شنبه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده انتظامی جدی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال در بودجه وزارت کشور یکهزار و ۳۰ میلیارد ریال برای انسداد مرزها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: علاوه بر این نیروهای مسلح نیز از بخش دفاعی یکهزار میلیارد ریال در زمینه مرزبانی و دریابانی کمک کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت امکانات و زمان بر بودن این امر تلاش می کنیم در سال جاری با افزایش نیروی انسانی به این حرکت شتاب بیشتری بدهیم و شاهد تقویت امنیت در مرزهای کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی و افزایش اوقات فراغت در فصل تابستان اظهار کرد: برای تامین امنیت و آرامش مردم نیروی انتظامی از ۲۷ خرداد ماه با اجرای طرح های ویژه ای وارد میدان شده که این طرح ها تا اوایل مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی برای کنترل امنیت تفرجگاه ها و مناطق گردشگری شهرها و تسهیل ترافیک تمهیداتی را در نظر گرفته است.

احمدی مقدم گفت: برای اجرای هرچه مطلوب تر این طرح ها همه نیروهای احتیاط نیروی انتظامی از جمله یگان های امداد، ویژه، پشتیبانی و ستادی به خصوص در روزهای آخر هفته بکار گرفته می شوند.

وی همچنین در خصوص برخورد با بانوان بد حجاب گفت: تذکر و برخورد با بانوان بد حجاب بوسیله ماموران زن انجام می شود ولی این به معنی فرار از مسوولیت نیست و ما در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم که باید در این مناطق در زمینه جذب و آموزش نیرو تلاش کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی برخورد فیزیکی را به مصلحت نمی داند ولی در مواردی که افراد در برابر تذکرات مقاومت کنند، ماموران برای تامین امنیت در صحنه حاضر می شوند.

فرمانده ناجا ادامه داد: با این حال مراحل ارشاد، بازجویی و تشکیل پرونده در مرکز بر عهده خانم هاست.

۸۱۲۳ /۵۳۰/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۴۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.