دیدار اعضای خانه سینما با رئیس جمهور در سکوت کامل خبری

روسای صنوف خانه سینما روز سه‌شنبه با رئیس جمهور دیدار کردند.

به گزارش بانی فیلم، در این نشست حدود ۲۰ نفر از روسای صنوف و اعضای هیأت مدیره خانه سینما از جمله محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، محمدرضا موئینی، همایون اسعدیان، امیر اثباتی، فرشته طائرپور، غلامرضا موسوی، آناهید آباد و… حضور داشتند. همانطور که پیش از این مسعود اطیابی در حاشیه افطاری رئیس جمهور عنوان کرده بود که قرار است رئیس جمهور در خصوص وضعیت خانه سینما اقدام کند، جلسه روز سه‌شنبه در همین خصوص برگزار شد. سینماگران حاضر در این نشست با محمود احمدی‌نژاد درباره مشکلات مربوط به خانه سینما و اتفاقات رخ داده طی یک سال اخیر صحبت کردند.

البته روز قبل از این نشست (روز دوشنبه) تعدادی از سینماگران با معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار کردند. جلسه‌ای که گفته می‌شود محسن علی‌اکبری آن را ترتیب داده تا مشکلات مربوط به امور مالیاتی سینماگران حل شود.

در خصوص جلسه روز سه‌شنبه تعدادی از اعضای خانه سینما با رئیس جمهور هیچ کدام از سینماگران حاضر در این نشست حاضر نشدند جزئیات آن را بیان کنند اما در خصوص جلسه روز دوشنبه با محسن علی‌اکبری تماس گرفتیم. این تهیه‌کننده در همین زمینه به خبرنگار «بانی فیلم» گفت: جلسه روز دوشنبه درخصوص بحث مالیات سینماگران برگزار شد و بنده به همراه آقای منوچهر محمدی و خانم فرشته طائرپور و آقای رضا کیانیان با معاون حقوقی رییس‌جمهور سرکار خانم دکتر بداغی جلسه‌ای داشتیم و درخصوص اصلاح موادی از آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۹ یکسری اشکالات به‌وجود آمده بود که مطرح شد و خانم دکتر بداغی هم لطف داشتند و پذیرفتند که انشاءا… این اصلاحات را از نظر حقوقی، کامل اجرا کنند که این اصلاحات برای هفته آینده به هیأت دولت تقدیم شود و منتظر هستیم که در جلسه آتی هیأت دولت این مشکل مالیاتی کلاً حل شود و با این آیین‌نامه جدید کلاً دیگر شاهد چنین مشکلات مالیاتی نباشیم.

تلاش خبرنگاران کافه سینما برای اطلاع از جزییات این جلسه ادامه دارد.


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.