دیده شدن در فرصت طلایی

جام جم آنلاین: سیروس همتی، بازیگر نقش مجتبی در مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» است. مجتبی، جوان ساده‌دلی است که عاشق دختری به نام رعنا می‌شود.

نقشی که همتی بازی کرده رگه‌های طنز دارد و همین مساله باعث شد تا نقش مجتبی برای مخاطبان این مجموعه شیرین و دوست‌داشتنی شود. او تجربه بازی در این مجموعه را مثبت ارزیابی می‌کند.

شما قبل از بازی در خداحافظ بچه در سریال‌های مناسبتی بازی نداشتید. فکر می‌کردید روزی بازی در یک مجموعه ماه رمضانی به شما پیشنهاد شود؟

اواخر فرودین ماه پیشنهاد بازی در مجموعه خداحافظ بچه مطرح شد. گرچه فیلمنامه آماده نبود، اما خلاصه داستان این مجموعه نوشته شده بود. بعد از صحبت‌هایی که با منوچهر هادی، کارگردان داشتم، متوجه شدم مجتبی شخصیت طنازی است، به همین دلیل به خودم بالیدم که می‌توانم در یک مجموعه مناسبتی این نقش را بازی کنم.

چرا تصور این را نداشتید روزی در یک مجموعه مناسبتی بازی کنید؟ آیا به این خاطر بود که نقش مجتبی در قصه پررنگ است یا اجرای آن دشوار است؟

به این دلیل که بازیگران مجموعه‌های ماه رمضان معمولا افراد مشخصی هستند و کارگردانان کمتر سراغ چهره‌های تازه می‌روند و ترجیح می‌دهند بیشتر با بازیگرانی که مطرح هستند، کار کنند؛ اما خوشحالم که در مجموعه خداحافظ بچه بازی کردم و این فرصت طلایی فراهم شد. علاقه‌مند بودم که این اتفاق بیفتد و من هم بتوانم در مجموعه ماه رمضانی که مردم هر شب آن را دنبال می‌کنند، حضور داشته باشم. من در مجموعه «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی‌کیا و «آشپزباشی» محمدرضا هنرمند هم بازی کرده بودم، اما خیلی دیده نشدم، ولی در مجموعه خداحافظ بچه دیده شدم و این مساله برایم لذت‌بخش است.

فکر می‌کنید از این فرصت طلایی که به سراغ‌تان آمد به نحو مطلوبی استفاده کردید؟

این سوال را باید شما و مردم پاسخ بدهید که آیا این اتفاق افتاده یا نه. من تلاش کردم نقش مجتبی را به خوبی ایفا کنم تا مورد توجه مردم قرار بگیرد. امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد.

نقش‌ مجتبی ضمن جدی بودن رگه‌های طنز دارد و همین مساله کار شما را دشوار می‌کند. با توجه به این‌که فیلمنامه این مجموعه کامل نوشته نشده بود و همزمان با تولید و پخش، نوشته می‌شود، نبود فیلمنامه کامل باعث نشد تمرکزتان برای ایفای نقش مجتبی کم شود؟

نه، تمرکزم کم نشد، چون کلیت داستان را می‌دانستم. با توجه به صحبت‌هایی که با کارگردان، مشاور هنری سریال و نویسنده داشتم، جای نگرانی برایم وجود نداشت.

در این کار بیشتر با شهرام حقیقت‌دوست و آتیلا پسیانی بازی دارید. همبازی شدن با این بازیگران تا چه حد به شما برای ایفای صحنه‌های حسی کمک کرد؟

من نزدیک به ۲۰ سال است در تئاتر کنار شهرام حقیقت‌دوست بازی می‌کنم و نزدیک به ده سال است دستیار آتیلا پسیانی هستم. خدا را شاکرم در این سریال در کنار این دوستان بازی کردم. همکاری با بازیگران برایم مثل بودن در یک خانواده است. حس خوبی دارم. از سوی دیگر برای اجرای یک نقش خوب، حضور بازیگر نقش مقابل هم خیلی مهم است که در این راستا شهرام حقیقت‌دوست و آتیلا پسیانی خیلی به من کمک کردند.

معمولا بازیگران تئاتر با وسواس خاصی نقش‌هایشان را بازی می‌کنند و چند بار دورخوانی دارند. آیا برای بازی در مجموعه «خداحافظ بچه» که با تعجیل‌هایی برای به موقع رساندن به پخش همراه بوده، توانستید دورخوانی داشته باشید یا نه؟

بله، من در هر کاری که حضور دارم از دوستان خواهش می‌کنم که دورخوانی داشته باشیم. منوچهر هادی از آن دست کارگردانانی است که دورخوانی در کارهایش دارد و این مساله برایش از اهمیت زیادی برخوردار است. این اتفاق هم در مجموعه خداحافظ بچه افتاد و ما دورخوانی داشتیم، حتی در این مجموعه من به عنوان دورخوانی مجدد معروف شدم. منوچهر هادی بازی مرا در نمایش «خانمچه و مهتابی» دیده بود و با دیدن این نمایش مرا برای بازی در مجموعه خداحافظ بچه انتخاب کرد. این اتفاق خوبی است که کارگردانی تئاتر می‌بیند و با بازیگران این رشته هم آشنا می‌شود.

حضور بازیگران تئاتر در مجموعه‌های مناسبتی تا چه حد در کیفیت آنها موثر است؟

مسلما به نتایج خوبی منتهی می‌شود. استقبال خوب بینندگان از مجموعه خداحافظ بچه این مساله را نشان می‌دهد. منوچهر هادی هم با دقت و وسواس خاصی بازیگران را هدایت می‌کرد تا بازی‌ها کنترل شده باشند. از نتیجه بازی در این مجموعه خیلی راضی هستم. امیدوارم مورد توجه مردم هم قرار گرفته باشد.

فاطمه عودباشی ‌-‌ گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.