دکتر حاتمی: iبه اندازه‌ مردان iبه استعدادیابی بانوان توجه نمی‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

559-1.jpg

استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نگاه تک‌بعدی iبه موضوع استعدادیابی را بی‌فایده می‌داند و البته معتقد است در مقوله‌ی استعدادیابی iبه همین شکل فعلی باز iبه مردان توجه بیشتری می‌شود.

دکتر فرزانه حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار نمود: اولین گام در استعدادیابی وجود یک متولی واحد در تعامل با آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی است تا iبه شکل هماهنگ حرکت نمایند، البته این امر نیازمند تشکیل کمیته‌های تخصصی در گرایش‌های مختلف علوم ورزشی است.

وی یکی از مشکلات اساسی مقوله استعدادیابی در برهه کنونی را تک بعدی نگاه نمودن iبه این بحث عنوان نمود و افزود: تک بعدی نگاه نمودن iبه یک مقوله در زمینه استعدادیابی سبب شده تا سایر بخش‌ها مورد توجه قرار نگیرد، در حالی که یک ورزشکار وقتی iبه نقطه اوج خود می‌رسد که در همه رشته‌های علوم ورزشی تبحر داشته باشد نه در یک رشته خاص.

این استاد دانشگاه iبه عدم توجه گرایش رفتار حرکتی در بحث استعدادیابی اشاره نمود و گفت: یکی از بحث‌های اصلی در پیشبرد مقوله استعدادیابی توجه iبه بعد رفتار حرکتی در اشخاص است که متاسفانه این مقوله یا کمرنگ دیده می‌شود یا اصلا iبه آن پرداخته نمی‌شود. حتی در خصوص دانشگاه‌ها نیز این امر iبه صورت گزینشی انجام می‌شود iبه طوری که از همه ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌ها در این زمینه استفاده نمی‌شود و فقط منحصر iبه دانشگاه تهران و یکی، دو دانشگاه دیگر است.

حاتمی اضافه نمود: برگزاری همایش‌هایی در زمینه استعدادیابی هر چند از نظر محتوایی کیفیت بالایی ندارد، اما پژوهش‌ها و پایان نامه‌هایی که در این همایش ارائه می‌شود اگر iبه صورت کاربردی در فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و iبه ویژه وزارت ورزش و جوانان از آنها استفاده شود iبه نتیجه قابل توجهی از ماحصل پژوهش‌ها می‌توانیم دست یابیم.

وی ادامه داد: اکثر پایگاه‌های استعدادیابی چون طی سالیان اخیر ساخته شده‌اند از لحاظ امکانات و تجهیزات در شرایط خوبی قرار ندارند و نیاز iبه جایگزین نمودن ابزارهای تازه و بازسازی این پایگاه‌ها است تا در امر استعدادیابی بتوانیم قدم‌های موثری را برداریم. از سوی دیگر استفاده از کادر مربیان مجرب و تزریق مربیان خارجی iبه این پایگاه‌ها از دیگر اقدامات است که در تقویت بخش اجرایی آن می‌توان انجام داد.

وی در پایان با اشاره iبه این مطلب که بخش استعدادیابی بانوان iبه شکل مجزا دیده نمی‌شود، خاطر نشان نمود: این مساله همیشه از سوی بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد و توجهی که iبه بخش استعدادیابی مردان می‌شود در خصوص زنان اعمال نمی‌شود. در حالی که این مقوله باید تفکیک شده و مجزا دیده شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.