دکتر روحانی مواضع ایران را به درستی تبیین کرد/ اذعان اوباما به برخورداری ایران از حق هسته‌ای

فروردین ۱۴۰۳

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به درستی مواضع برحق جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب قوانین تبیین کرد.

“‌سلیم غفوری‌” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با بیان اینکه هنوز برای به نتیجه رسیدن سخنان دکتر روحانی زمان باقی است، اظهار داشت: همان‌طور که در سال‌های قبل رهبر معظم انقلاب و رؤسای جمهور سابق بر نفس استفاده از ابزار دیپلماتیک برای پایان دادن به پرونده هسته‌ای ایران تأکید داشتند؛ به دنبال راهکاری سیاسی و دیپلماتیک و حتی گفتگوی متقابل برای شفاف‌سازی این مسأله هستیم.

وی افزود: در قبل غربی‌ها از تمامی ابزار بدون هیچ نرمشی برای عقب‌نشینی و کوتاه آمدن ایران از حق مسلم خود استفاده کردند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی در ادامه تصریح کرد: دولت و مردم علی‌رغم تمامی تحریم‌ها و مشکلاتی که غرب برای ما به وجود آورد؛ برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایستادگی کرده و آن‌ها را متوجه ساختند که از حق خود کوتاه نمی‌آییم.

غفوری در ادامه اضافه کرد: نتیجه استواری ایران بر حق مسلمش نطق اوباما در نشست مجمع بود که گفت ایران حق برخورداری از انرژی هسته‌ای را دارد که این امر نشان از حقانیت موضع ما طی سالیان قبل دارد؛ و به سبب آن دشمنان در برابر حق ما کوتاه آمدند.

وی با اشاره به تجربه جنگ تحمیلی و حقانیت مواضع ایران گفت: دفاع قهرمانانه شهدا و رزمندگان در جنگ تحمیلی سبب عقب‌نشینی دشمن از خاک ارزشمند ایران شد و سازمان ملل صدام را به عنوان متجاوز به جهانیان معرفی کرد و در حال حاضرایستادگی در مواضع هسته‌ای نیز نوعی دفاع مقدس به شمار می‌آید.

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی در ادامه تأکید کرد: اگر همانند قبل بر مواضع خود در برابر فشارهای دشمن مقاومت کنیم پیروزی از آن ماست.

غفوری عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به درستی مواضع حق جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب قوانین تبیین کرد.

وی در ادامه ابراز کرد: دکتر روحانی با تأکید بر کوتاه نیامدن از حق مسلم ما در استفاده از انرژی هسته‌ای خواستار حل این مسئله از رهگذر سیاسی شد، همانطور که در مورد سوریه راهکار سیاسی و دیپلماتیک را مطرح کرد که این عملکرد وی قابل تحسین است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.