دکتر روحانی به جای اینکه فرهنگ را دولتی کنند دولت را فرهنگی خواهند کرد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

ما در مقطعی قرار گرفته ایم که فشارهای ظالمانه ای بر ملت ایران وارد می گردد که با نقش معاون اول رئیس جمهور گفت: آفرینی اصحاب فرهنگ باید این فشار ها برطرف شود تا اصحاب فرهنگ به راحتی بتوانند صدای ملت ایران را در شرایط سخت به تصویر کشند.

 به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین،”اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس جمهور ضمن تشکر از حاضران در تالار وحدت و نیز ضمن عرض خیر مقدم به جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خدا را سپاس می گویم از اینکه این توفیق نصیبم شد که در جمع فرهنگ و اصحاب اندیشه حاضر شوم و امیدوارم که خداوند این توفیق را بدهد که بخشی از دغدغه های دوستان در دولت برطرف شود.

وی افزود: بابرطرف شدن مشکلات امیدورایم هنرمندان بیش از پیش بتوانند به کار خود ادامه دهند. باید بگویم که در این جمع سخن گفتن کار بسیار دشواری است چرا که من سابقه کار در حوزه اقتصاد، اجرا و مدیریت را داشتم و امسال باید در خصوص هنر صحبت کنم که کار بسیار سختی است.

جهانگیری ادامه داد: با وجود تجربه ای که دارم فکر می کنم اقتصاد با فرهنگ مایه توسعه ملی است.

معاون اول رییس جمهور گفت: وقتی به عنوان وزیر صنایع و معادن در دولت خاتمی بودم با همکاری احمد مسجد جامعی وزیر ارشاد وقت، فکر می کردیم می توانیم با وجود همکاری دو بخش با یکدیگر تاثیر جدی را بر فرهنگ و هنر جامعه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در دوران فراغت ۸ ساله خودم ماهنامه “صنعت و توسعه” را گسترش دادم و به جرات می توانم بگویم بدون درک روشنی از فرهنگ حرف زدن از توسعه اقتصادی و فرهنگ بی مورد است و ما با درک صحیح فرهنگ می توانیم به گفتمانی درست دست یابیم.

جهانگیری با اشاره به مولفه های خلاقیت و عقلانیت تصریح کرد: مولفه های خلاقیت، عقلانیت اخلاق و دوراندیشی در دولت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی جز پارامترهای اصلی است و مهمترین مولفه فرهنگ ایرانی اخلاق مداری است که در جامعه کمتر به آن توجه شده است. ما تصور می کنیم دکتر روحانی با این تدبیرهای به جای آنکه فرهنگ را دولتی کند، دولت را فرهنگی می کند.

معاون اول رییس جمهور گفت: ما باید جوری حرکت کنیم که فرهنگ مدار اصلی توسعه باشد و صاحب مداران فرهنگی اصلی ترین کسانی باشند که با هدایت آن ها بتوانیم به توسعه موفقی دست یابیم.

جهانگیری عنوان کرد: سخن از اقتدار و قدرت فرهنگی است و نیاز ما به دیپلماسی فرهنگی است، ما در مقطعی قرار گرفته ایم که فشارهای ظالمانه ای بر ملت ایران وارد می گردد که با نقش آفرینی اصحاب فرهنگ باید این فشار ها برطرف شود تا اصحاب فرهنگ به راحتی بتوانند صدای ملت ایران را در شرایط سخت به تصویر کشند.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.