دکتر روحانی دربارهٔ مسائل حیاتی نظام ایران تغییر عقیده نمی‌دهد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک تحلیلگر امور استراتژیک در فرانسه گفت: غرب عقیده دارد دکتر روحانی دربارهٔ مسائلی که برای نظام جمهوری اسلامی حیاتی است (مانند مسئله اسرائیل) هرگز تغییر عقیده نخواهد داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای- یک تحلیلگر امور استراتژیک در فرانسه گفت: غرب عقیده دارد دکتر روحانی دربارهٔ مسائلی که برای نظام جمهوری اسلامی حیاتی است (مانند مسئله اسراییل) هرگز تغییر عقیده نخواهد داد.

تیری کوویل پژوهشگر برجسته امور ایران در مرکز مطالعات راهبردی فرانسه روز ۱۱ مرداد در گفتگویی با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ابتدا به موضوع اسرائیل اشاره کرد و گفت: «رهبران ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اسرائیل در جنگ می باشند.

هم اکنون نیز سببی برای تغییر وجود ندارد. نباید انتظار ایجاد تغییر از سوی دکترحسن روحانی در این باره داشت که برای ایران موضوعی حیاتی محسوب می گردد».

اشاره کوویل به نقل قولی است که در بعضی رسانه‌ها از دکتر روحانی دربارهٔ ضرورت از بین بردن اسرائیل مطرح شده است.

برخی رسانه‌های داخلی نوشتند که دکتر حسن روحانی در جمع راهپیمایان روز قدس گفته است اسرائیل همچون زخمی بر پیکر امت اسلامی است که باید از بین برود.

بازبینی فیلم اظهارات دکتر حسن روحانی در راهپیمایی نشان داد که وی چنین جمله‌ای نگفته است.

کوویل سپس دربارهٔ مسئله هسته‌ای به این نکته اشاره می کند که دکتر حسن روحانی خواهان حل شدن مسئله هست اما بدون واگذار کردن امتیازهای اساسی.

کوویل می‌گوید: « دکتر حسن روحانی از هم اکنون در حال آماده سازی تیم مذاکره کننده خود است. اما کاملا واضح است که اصلی‌ترین هدف دکتر روحانی کاهش فشارهای کنونی بر ایران بدون ایجاد تغییر در رویکردهای ایران است».

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.