دکتر واعظی رسما بعنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات به مجلس معرفی شد+رزومه و فیلم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

mahmoud vaezi2.jpg

رییس جمهور، اسامی اعضای پیشنهادی کابینه یازدهم را به مجلس ارائه کرد و طبق آن دکتر محمود واعظی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حجت‌الاسلام حسن روحانی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی و همچنین ماده ۱۸۸ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اسامی و زندگینامه اعضای پیشنهادی کابینه به همراه برنامه‌های آنان و نیز خط مشی و اصول کلی و برنامه دولت را به مجلس ارائه کرد که بر اساس آن دکتر محمود واعظی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.
 
آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در تاریخ دوم تیرماه سال جاری در خبری با عنوان "احتمال معرفی محمود واعظی بعنوان وزیر ارتباطات از سوی حسن روحانی" برای اولین بار، از احتمال تصدی وزارت ارتباطات توسط مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران خبر داده بود.
 
واعظی چهارشنبه قبل در گفتگو با تسنیم تصریح کرد:  با من برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت شده است و برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه داده‌ام.
وی در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشته بود: با من در این زمینه صحبت شده ولی این به‌معنای این نیست که بنده گزینه نهایی این وزارتخانه باشم.  تصمیم نهایی در این زمینه با حسن روحانی است و به هیچ وجه دنبال تحمیل خود برای حضور در کابینه نخواهم بود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های خود را به روحانی ارائه داده است، تاکید کرده بود: ارائه برنامه به‌معنای این نیست که من گزینه نهایی وزارتخانه خواهم بود و قطعاً با اشخاص دیگری نیز جز من صحبت شده است.
 
محمود واعظی کیست؟

mahmood vaezi.jpg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمود واعظی از مشاوران حسن روحانی در دوره رقابت های انتخاباتی بوده و در برنامه دیروز امروز فردای شبکه سه با باقری رئیس ستاد جلیلی به مناظره پرداخت.
 
مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵، مشاور وزیر امور خارجه از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶، مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸، معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ ،  معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ ، معاون پژوهش‌‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۸ تا کنون و استاد مهمان در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی از جمله سوابق اجرایی محمود واعظی است.
 
وی متولد ۱۳۳۱ و دارای دکترای روابط بین‌الملل و فوق‎لیسانس مهندسی الکترونیک است. مجموعه کتب و مقالات انتشار یافته توسط دکتر واعظی عموما در حوزه سیاست خارجی است. 
 
تاکنون خبری در خصوص مواضع، نظرات و برنامه های دکتر واعظی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتشر نشده است.
 
فرآیند اعلام فهرست، بررسی و اخذ رای اعتماد به وزرای پیشنهادی
برابر قانون رئیس جمهور منتخب دو هفته پس از مراسم تحلیف فرصت دارد که اسامی هیئت وزیران را با شرح تک تک وزرا تقدیم مجلس کند.
 
رئیس جمهور می تواند پیش از موعد مقرر اقدام به معرفی وزرای پیشنهادی خود کند. پس از معرفی اعضای کابینه رئیس ملجس باید در اولین جلسه علنی معرفی نامه وزیران را اعلام وصول کرده و پس از قرائت آن در صحن علنی دستور تکثیر آن را صادر کند تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵، مشاور وزیر امور خارجه از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶، مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸، معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ ،  معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ ، معاون پژوهش‌‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۸ تا کنون و استاد مهمان در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی از جمله سوابق اجرایی محمود واعظی است.

 

نمایندگان یک هفته برای بررسی اصول کلی برنامه های دولت و هیئت وزرا فرصت دارند. پس از این مهلت جلسات علنی مجلس برای رای اعتماد به کابینه و تک تک وزرا به صورت متوالی و در دو نوبت صبح وعصر برگزار می گردد و در این مدت نطق و دستور دیگری در صحن علنی برگزار نمیشود.
 
در جلسات رای اعتماد به کل کابینه و تک تک وزرا نمایندگان موافق و مخالف صحبت می کنند و اخذ رای می تواند به دو صورت دستی و الکترونیکی برگزار شود.
 
برای ترکیب هیئت وزیران پنج نماینده مخالف وپنج نماینده موافق به ایراد سخنرانی می پردازند و رئیس جمهور و یا نماینده وی به اظهارات نمایندگان مجلس پاسخ می دهند.
 
رئیس جمهور در نطق اولیه و دفاعیت خود مجموعا دو ساعت و سی دقیقه فرصت دارد تا در تایید صلاحیت وزرا و ترکیب کلی کابینه به سخنرانی بپردازد.
 
تکذیب خبر قانون آنلاین در خصوص بازدید زودهنگام از وزارت ارتباطات از سوی واعظی
در اولین ساعات پنجشنبه قبل، پایگاه اینترنتی خبری قانون آنلاین، در خبری با تیتر "عجله وزیر پیشنهادی روحانی برای نشستن بر صندلی وزارت ارتباطات" مدعی شد "صبح روز چهارشنبه، دکتر واعظی به همراه دکتر انتظاری و چند نفر دیگر به وزارت ارتباطات رفته و از آنجا دیدن کرده و با بعضی معاونین وزیر فعلی ارتباطات از جمله مهندس خسروی و عمیدیان ملاقات داشته است".

ایستنا در خبری با تیتر "واعظی خبرها انتشار یافته در خصوص بازدید زودهنگام از ساختمان وزارت ارتباطات و ملاقات با معاونان این وزارتخانه را تکذیب کرد" به نقل از دکتر محمود واعظی، خبر قانون آنلاین در خصوص بازدید از ساختمان و ملاقات با مدیران فعلی وزارت ارتباطات در صبح روز چهارشنبه را تکذیب کرد.

پس از بازنشر متعدد این خبر در رسانه های مختلف، ایستنا در خبری با تیتر "واعظی خبرها انتشار یافته در خصوص بازدید زودهنگام از ساختمان وزارت ارتباطات و ملاقات با معاونان این وزارتخانه را تکذیب کرد" به نقل از دکتر محمود واعظی، خبر قانون آنلاین با عنوان "عجله واعظی برای نشستن بر روی صندلی وزارت ارتباطات" و بازدید از ساختمان و ملاقات با مدیران این وزارتخانه در صبح روز چهارشنبه را تکذیب کرد.

 
پس از این، در اقدامی دیرهنگام، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم طی اطلاعیه ای، انتشار یافتن خبرها و اطلاعات نادرست در بعضی از پایگاه اینترنتی‌های خبری مبنی بر حضور دکتر محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازدید از این وزارت در روز چهارشنبه را قویاً تکذیب کرد.
 
 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.