دکوراسیون آشپزخانه های تازه این شکلی است

۳۱اردیبهشت،

از نقاشی تا تغییرات سخت افزاری و پروژه های دست ساز و وسایل و مصالح تقریبا ارزان می توان تغییرات اساسی در  آشپزخانه به وجود آورد. از جمله کارهایی که برای این منظور می توانید انجام دهید را در ادامه برایتان نام برده ایم.

۱٫ نورپردازی آشپزخانه

با نورپردازی تازه و اضافه یا کم کردن منابعی نوری در آشپزخانه می توان تغییرات خوبی در آن ایجاد کرد. برای اینکه بسیار هزینه نکنید می توانید از انواع حباب های شیشه ای رنگی و زیبا استفاده کنید. حتی می توانید چند عدد از آنها را در کنار هم استفاده کنید. این حباب های شیشه ای در رنگ ها و اندازه های مختلف موجود می باشند.

۲٫ نونوار کردن وسایل فلزی

وسایل فلزی آشپزخانه همچون دستگیره کابینت ها، ظروف و صندلی را عوض کنید و مدل های تازه جایگزین آنها کنید. همین موارد شاید به ظاهر کوچک، تغییر بسیاری در دکور آشپزخانه دارند.

می توانید انواع ظروف یا وسایل فلزی زیبا نیز برای روی کانتر یا کابینت ها تهیه کنید تا هر کدام در گوشه ای خودنمایی کنند.

۳٫ استفاده از وسایل جانبی تازه

از این نظر که در آشپزخانه وسایل تزئینی و فضای دکوری کمی وجود دارد، باید از کوچک ترین وسایل برای تزئین آن بهره گرفت. به طور مثال، می توانید با استفاده از یک سینی حصیری وسایل کوچکی همچون ظرف روغن، ادویه یا حتی در پشت آن تخته چوبی گوشت خورد کنی را به نمایش بگذارید. با این کار علاوه بر نظم بخشیدن به کانتر، یک مرکز توجه زیبا هم ایجاد می کنید.

۴٫ نقاشی درب های کابینت

اگر کابینت ها سالم اما ظاهرا رنگ و رو رفته می باشند، آنها را نقاشی کنید. یا اگر به طور مثال سفید می باشند و چندان این رنگ به دلتان نمی نشیند نیز می توانید با تغییر رنگ آن روح تازه ای به آشپزخانه ببخشید. انتخاب رنگ، کاملا به سلیقه شخصی شما و دکوراسیون خانه تان بستگی دارد.

۵٫ کابینت ها را با دو رنگ متضاد نقاشی کنید

استفاده از رنگ های سفید و مشکی در کنار چوب و فلز در آشپزخانه ظاهر مدرنی به آن می بخشد. به طور مثال، کابینت های پایین و کانتر آشپزخانه را مشکی و کابینت های بالا را سفید نقاشی کنید.

۶٫ نصب روشنایی و چراغ

با نصب روشنایی و لامپ بالای قفسه های باز آشپزخانه می توانید نور بیشتر و هویت دیگری به فضا ببخشید. البته باید توجه داشته باشید سیم این لامپ یا آباژورها باید مخفی باشند تا زیبایی دیوارها را بر هم نزنند.

۷٫ استفاده از دکوراسیون روستایی

با کمی چاشنی روستایی می توان گرما و شخصیت تازهی به آشپزخانه بخشید. به طور مثال، می توانید در آشپزخانه را با درهای چوبی و قدیمی روستایی که کلون دارند عوض کرد. یا می توان ظروف مسی را همچون خانه های روستایی اروپایی ها از سقف آویزان کرد.

۸٫ اضافه کردن فضای ذخیره با نصب تاقچه و طبقه

آیا آشپزخانه شما کابینت بالایی ندارد؟ بسیار راحت می توانید طبقه های چوبی یا فلزی روی دیوار نصب کنید. نصب این طبقه ها هزینه بسیار کمتر از کابینت دارند. در ضمن، با شیک چیدن ظروف در آنها می توانید از آن به عنوان فضایی برای نمایش و دکور هم بهره بگیرید.

۹٫ استفاده از پرده های رومی

پرده های رومی یا همان پرده هایی که داخل قاب پنجره کار می شوند زیبایی بسیاری به آشپزخانه می بخشند. برای اینکه آشپزخانه و نشیمن همخوانی داشته باشند می توانید از پرده های مشابه استفاده کنید. یا می توانید با توجه به رنگ کابینت و وسایل آشپزخانه خود، رنگ و طرح پرده انتخاب کنید.

۱۰٫ رنگ کردن کف آشپزخانه

اگر کف آشپزخانه چوبی است اما شکل و رنگ و روی خوبی ندارد و نمی خواهید برای بازسازی و تعویض آنها هزینه بسیاری کنید، می توانید آنها را رنگ کنید. رنگ سفید بسیار شیک است اما همه آشغال ها را سریع نشان می دهد. توسی روشن و آبی نیز انتخاب های کلاسیک و زیبایی می باشند. اگر می خواهید نوآوری کنید، می توانید با کمک شابلون کف را طرح بزنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.