«دگزامتازون» در صدر جدول داروهای تجویزی کشور قرار دارد

نوشته شده در تاریخ ۰۳/آذر/ – ۱۲:۳۷ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو:

خبرگزاری : دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو اعلام کرد: بیشترین دارویی که در کشور توسط پزشکان تجویز می‌شود دگزامتازون است.

دکتر فاطمه سلیمانی با بیان اینکه هیچ کشوری از جمله ایران استانداردی برای تعداد اقلام دارویی تجویز شده ندارد گفت: چون بیماری‌های بسیار متفاوت هستند برای درمان ممکن است به داروهایی متفاوتی نیاز داشته باشند برای مثال برای سرماخوردگی تعداد داروی محدودی تجویز می‌شود اما نمی‌توان برای درمان سرطان هم همین تعداد دارو را تجویز کرد زیرا بیمار به داروهای بیشتری نیاز دارد.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در حال حاضر میانگین تعداد اقلام دارویی تجویزی در کشور ۳ قلم دارو است اما متاسفانه تجویز و مصرف غیرمنطقی دارو در کشور وجود دارد و این تنها بدان معنا نیست که دارو و مصرف بالا باشد متاسفانه برخی از بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماران دیابتی و فشار خون داروهای‌ خود را به‌خوبی و طبق استاندارد استفاده نمی‌کنند که این عدم مصرف نیز می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم مصرف داروهای تجویزی موجب پیشرفت بیماری و افزایش نیاز بیمار به دارو می‌شود که متاسفانه در برخی موارد ممکن است درمان‌های دارویی پاسخگوی نیاز بیماران نباشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.