دیاکو حسینی : نشست وین گام اول در پی‌گیری دیپلماسی قلمداد می‌شود

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان این که مواضع عده ای در داخل آمریکا نسبت به برجام قطب بندی شده است، گفت: به نظر می رسد نشست کمیسیون ویژه برجام آغاز روند پیچیده و طولانی باشد.

دیاکو حسینی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از نشست کمیسیون ویژه برجام اظهار کرد : نشستی که انجام شد فقط گام اول بعد از یک دوره طولانی رکود در پی گیری دیپلماسی قلمداد می شود و نه بیشتر. لذا به نظر می‌رسد این نشست آغاز روند پیچیده و طولانی باشد که جنبه فنی زیادی دارد. 

وی تصریح کرد : فقدان ارتباط آمریکا و ایران، خروج آمریکا از برجام ،تحریم های اعمال شده و گام ایران برای کاهش تعهدات باعث شده تا فاصله نیات سیاسی دو کشور افزایش پیدا کند. 

این پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک افزود : این در حالی است که دولت بایدن بارها اعلام کرده می خواهد به برجام بازگردد اما همچنان مواضع عده ای در داخل آمریکا نسبت به مساله برجام قطب بندی شده است. 

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ابراز کرد: آنچه انجام شد برای همه کشورهای عضو برجام  و همچنین آمریکا که در ابتدای جاده ای قرار گرفته اند، تصورش سخت بود که صرف جمع شدن در قالب کمیسیون مشترک برجام خبر خوب و پیشرفت باشد، زیرا آنها نمی دانند در هفته های آینده با چه چیزهایی مواجه می شوند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد : بنابراین رسیدن به یک مخرج مشترک در مورد نحوه اجرای کاری مشترک کمی سخت بوده و قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.