دیترویت ۲۰۲۴: استینگری C7.R آماده شلیک [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

برای اضافه کردن پیروزی های تازه به لیست افتخارات Corvette Racing که از سال ۱۹۹۹ میلادی بیش از ۹۰ قهرمانی مختلف را در مسابقات گوناگون بدست آورده آماده اید . . . ؟ 

2014 Chevrolet Corvette C7.R

۲۰۲۴ Chevrolet Corvette C7.R

شورولت در کنار نسخه خیابانی استینگری Z06 از مدل مسابقه ای آن یعنی C7.R هم رونمایی کرد؛ خودرویی که همانند C6.R و C5.R باید هم به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز برود، هم در لمانز آمریکا شرکت کند و هم در سری مسابقات FIA GT خودی نشان دهد.

قبل از آنکه به سراغ انجین C7.R برویم، اجازه دهید ابتدا این نکته را یادآوری کنیم که در C6.R شورولت از سه انجین مختلف استفاده کرده بود:

  • ۷٫۰ لیتری V8 که از سال ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۹ بکار رفت.
  • ۶٫۰ لیتری V8 که مختص سال ۲۰۰۹ بود.
  • ۵٫۵ لیتری V8 که از سال ۲۰۱۰ وارد مسابقات شد.

حال برای C7.R دوباره زمان تکرار شده چراکه انجینی که شورولت برای آن درنظر گرفته فعلا همان ۵٫۵ لیتری تنفس طبیعی سابق است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت داشت. با این انجین، لقب قوی ترین استینگری هنوز هم در دستان Z06 تازه باقی می ماند که از دل پیشرانه سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری اش ۶۲۵ اسب خارج می کشد.

وظیفه انتقال قدرت C7.R را یک گیربکس ۶ سرعته ترتیبی برعهده گرفته، برای از حرکت انداختن رینگ های ۱۸ اینچی آن که تایرهای مسابقه ای میشلین دارند از دیسک های فولادی با کالیپرهای ۶ پیستونی استفاده شده است. C7.R قرارست در ۵ بهمن ۹۲ اولین حضور موتوراسپرتی خود را در پنجاه و دومین دوره مسابقات Rolex 24 در پیست دیتونا جشن بگیرد.


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.