دیدارهای مستمر مقامات ایران و لبنان در راستای مقابله با تروریسم و ثبات منطقه

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: دیدارهایی که مقامات دو کشور ایران و لبنان انجام می‌دهند در راستای مقابله با تروریسم و حفظ ثبات در منطقه است و ایران در نظر دارد بر پایه ثبات و امنیت روابط خود را با لبنان در عالی‌ترین سطوح برای آرامش در منطقه ادامه دهد.

“احمد دستمالچی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران از دیرباز روابط خوب و استراتژیکی را با لبنان داشته است، اظهار داشت: روابط ایران و لبنان در عالی‌ترین سطوح از لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی بوده است.
وی افزود: دیدار وزیر دفاع لبنان در این مقطع خاص زمانی از دو جهت اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و دیگری به دلیل مرزهای کشور سوریه که از طرف نیروهای تروریستی و تفکیری داعش مورد تهدید قرار می‌گیرد، در نتیجه لازم است در این زمان  لبنان از نظر تسلیحاتی و نظامی در برابر این تهدیدها تقویت شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دیدارهایی که مقامات دو کشور صورت می‌دهند در راستای مقابله با تروریست و حفظ ثبات در منطقه است و ایران در نظر دارد بر پایه ثبات و امنیت روابط خود را با لبنان در عالی‌ترین سطوح برای آرامش در منطقه ادامه دهد.
 
دستمالچی در ادامه بیان کرد: عربستان منبع کلیه آشوب‌ها و بی‌ثباتی امنیت در منطقه است و تمامی اقدامات گروه‌های تروریستی موجود در عراق و سوریه را حمایت مالی و امنیتی می‌کند و این راه غلطی است که این کشور در پیش گرفته که متأسفانه باعث ناامنی در خاورمیانه می‌شود اما در انتها این سیاست های اشتباه باعث ناکامی آنها در عرصه‌های سیاسی می‌شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: این کشور می‌خواهد با استفاده از صدور حکم اعدام شیخ نمر بر بحران‌ها سرپوش بگذارد تا آشوب‌های اجتماعی و مطالبات مردمی کشورش تا حدودی کاهش پیدا کند، اما باعث بیشتر شدن بحران‌های عربستان خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.