دیدار آنجلینا جولی با عبدالله گل +عکس

نماینده کمیسیریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و آنجلینا جولی به دیدار رییس جمهور ترکیه رفتند.

خبرگزاری آناتولی نوشت: آنتونیو گوترس نماینده کمیسیریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و آنجلینا جولی بازیگر مشهور آمریکایی و سفیر حسن نیت سازمان ملل بعد از ظهر امروز در کاخ چانکایای آنکارا با عبدالله گل رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کردند.

 

جولی که هدف خود از سفر به ترکیه را تلاش برای جلب توجه افکار عمومی بین‌المللی به وضعیت پناهجویان سوری و جمع‌آوری کمک مالی بیشتر ذکر کرده، در دیدار با گل گفت:” متاسفانه جهان ما در وضعیت اسفناکی به سر می برد و آن گونه که من متوجه شدم خشونت ها در سوریه هنوز هم ادامه دارد و مشخص نیست آرامش چه زمانی به سوریه باز خواهد گشت. من اردوگاه های ایجادشده توسط ترکیه را در سطح خوب و قابل قبولی دیدم و امیدوارم با توجه به نزدیک شدن فصل سرما کسی در مرز سوریه و ترکیه از سرما نمیرد.”

وی در ادامه افزود:” من به تلاش های خودم برای رساندن پیام مظلومیت آوارگان سوری به همه جهان ادامه خواهم داد و امیدوارم هر چه زودتر آرامش به این کشور باز گردد.”
جولی پیش از دیدار با گل با ادریس نعیم شاهین وزیر کشور ترکیه نیز دیدار و گفتگو کرد.

همچنین رهبر بزرگترین حزب معارض ترکیه، با انتقاد از دیدار وزیر کشور با «آنجلینا جولی» پشت درهای بسته، این ستاره هالیوود را مامور سیا دانست و خواستار استیضاح وزیر کشور ترکیه شد.

محمد قاسم اوغلو که خود یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه است، در خطاب به شاهین، این سوال را مطرح کرد: چرا با آنجلینا جولی به دور از چشم رسانه‌ها دیدار کردی؟ آیا قصد نداری افکار عمومی را در جریان جزئیات گفت‌وگوهای صورت گرفته قرار دهی؟

 مشرق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.