دیدار اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با وزیر ارشاد

۱۹م دیماه ،

اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مسائل قرآنی و اقدامات صورت گرفته قرآنی گفت و گو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به گزارش مرکز روابط عمومی ، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست چند ساعته ، خانم لاله افتخاری با قدردانی از تلاش ها و اقدامات موثر و سازنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ، تاکید کرد: توجه به قرآن و معارف قرآنی باید در وزارت ارشاد نهادینه شود.
این نماینده فراکسیون قرآن  و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت توجه به راهبردهی توسعه فعالیت های قرآنی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیز تاکید کرد.
در ادامه این نشست معاون عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بعضی از فعالیت های گسترده انجام گرفته از سوی وزارت ارشاد اظهار داشت: در دولت دهم طرح آموزش چهره به چهره که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود به مرحله اجرا درآمد.
حجت الاسلام حمید محمدی همچنین با بیان اینکه تعداد فراوانی مدرسه قرآنی در این دوره وزارت ارشاد در دولت دهم تاسیس ، ثبت و راه اندازی شده است، یادآور شد : در دولت نهم ۱۸۹ موسسه و در دولت دهم بالغ بر ۲۰۰۰ موسسه قرآنی از سوی وزارت ارشاد مجوز فعالیت گرفته اند که این رقم در هیچ دوره ای  سابقه نداشته است.
وی گفت: حوزه های علمیه فعال سازی ویژه شده و مراکز قرآنی در این حوزه ها را اندازی شده است.
حجت الاسلام محمدی در ادامه از راه اندازی معاونت قرآنی در آینده نزدیک در سراسر استانهای کشور خبر داد که بزودی با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم نیز محقق خواهد شد.
معاون عترت و قرآنی وزیر ارشاد با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار مربی قرآنی در کشور تربیت داده شده و هم اکنون سه مرکز شبانه روزی حفظ وزارت ارشاد در کشور فعال است، تصریح کرد: مصمم هستیم تا سال ۱۴۰۴تعداد ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شوند.
 به گفته محمدی امسال همچنین بالغ بر ۳۰ هزار مرکز قرآنی در سراسر جهان راه اندازی شده است.
معاون قرآنی وزیر ارشاد در ادامه با تاکید براینکه قرآن محور اتحاد مسلمانان جهان است،اظهار داشت: تعداد یک میلیون قرآن چاپ جمهوری اسلام ی ایران به زودی به سراسر جهان ارسال خواهد شد و بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر جهان تحت آموزش های قرآنی قرار می گیرند.
در ادامه این نشست همچنین شماری ازنمایندگان فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.