دیدار با رئیس پارلمان هند جمع‌بندی مذاکرات با مقامات رده بالای دهلی‌نو بود/امیدواریم نتیجه مذاکرات بهبود روابط دو کشور باشد

۰۹م اسفند ،

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان دیدار با رئیس مجلس نمایندگان هند با اشاره به اینکه دیدار با خانم کومار جمع‌بندی مذاکرات امروز وی با مقامات رده بالای دهلی نو بود، گفت: دو کشور ایران و هند می‌توانند نقش مکمل در توسعه منطقه داشته باشند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی امشب (چهارشنبه ۹ اسفند) در پایان دیدار با خانم میرال کومار رئیس پارلمان هند، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برآورد شما از مذاکرات هیات پارلمانی ایران در سفر به هند چه بود، گفت: از رئیس پارلمان کشور دوستمان هند تشکر می‌کنم؛ به خاطر دارم سفر وی به تهران سفری موفق بود و تاثیر بسیاری در روابط دو کشور داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقطه نظرات رئیس پارلمان هند در سفر به تهران برای توسعه سرمایه‌گذاری هند در ایران مورد پیگیری قرار گرفت، افزود: این فعالیت هند نشان دهنده نقش تاثیرگذار خانم کومار در توسعه روابط دو کشور است.

لاریجانی با سپاس و قدردانی از دعوت رئیس مجلس نمایندگان هند از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به این کشور، ادامه داد: هیات پارلمانی ایران در مومبای و دهلی‌نو مذاکرات پیوسته و سازنده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه امروز نیز این هیات با رئیس جمهور، نخست وزیر، معاون رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی هند دیدار همه جانبه‌ای داشت، تصریح کرد: آخرین دیدار این هیات با خانم کومار بود که جمع‌بندی کاملی از همه دیدارهای امروز بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، با بیان اینکه نگاه ایران و هند در ایجاد منطقه توسعه یافته و برقراری امنیت در منطقه نگاه بسیار نزدیکی است، افزود: دو کشور می‌توانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کرده و نقش مکملی در توسعه و امنیت منطقه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات پیش رو نیز بهبود روابط دو کشور باشد.

خانم میراکومار هم در جمع خبرنگاران با ابراز خوشحالی از سفر هیاتی در بالاترین سطح از پارلمان ایران به هند، گفت: مجلس نمایندگان هند مدت‌ها بود که منتظر حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این کشور بود.

وی با بیان اینکه امروز این فرصت را داشت که در همه زمینه‌های مختلف بحث‌های خوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشته باشد، افزود: رابطه ایران و هند رابطه‌ای عمیق و ریشه‌دار است و من از سفر دکتر لاریجانی به کشور هند تشکر می‌کنم.

در پایان این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی در ضیافت شامی که از سوی میرا کومار در محل پارلمان هند ترتیب داده شده بود شرکت کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.