دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر از ایرنا

‘ظاهر رستمی’ روز دوشنبه در نخستین روز از هفته گرامیداشت هلال احمر تحت عنوان’ زندگی به رنگ صلح ‘در جریان دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا،‌ افزود:مهم ‌ترین وظیفه جمعیت هلال احمر بر طبق اساسنامه، ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی است.

وی گفت:این جمعیت ملی با توجه به دارا بودن ناوگان امدادی مجهز، سازماندهی نیروی انسانی و انبارهای امدادی که در جای جای کشور وجود دارد به اعتراف همه بازدیدکنندگان فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از مجهزترین سازمان امداد و نجات در سطح هلال احمرهای دنیا است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ انبار مجهز امدادی راهبردی در مناطق مختلف کشور افزود:این انبارها در زمان وقوع حوادث احتمالی می‌توانند نیازهای اولیه مردم را بر طرف کنند.

رستمی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون نیروی امدادگر، جوان و داوطلب اکنون در جمعیت هلال احمر برای شرکت در مأموریت‌های امدادی سازماندهی شدند و خدمت به مردم را تکلیف ملی و مذهبی خود می‌دانند.

وی اضافه کرد: هلال احمر ایران به عنوان محور پاسخگویی به حوادث و سوانح داخلی دقیق‌ ترین مقررات عملیات امداد و نجات را در اعضای قدرتمند فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ را اجرا می کند اما با این حال توانمندسازی روز افزون هلال احمر برای پوشش سریع حوادث و سوانح احتمالی را وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم و در این مسیر گام بر می‌داریم.

به گفته دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران ، نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با ۱۸۷جمعیت ملی عضو خود و با تمسک به هفت اصل بنیادین خود یعنی انسانیت، خدمات داوطلبانه، استقلال، بی طرفی، بیغرضی، یگانگی و جهانشمولی حرکتی را در جهان به پیش می برد که نشان از سفیدی صلح و سرخی مهر است.

رستمی افزود:اعضا و داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ فارغ از هرگونه مناقشات سیاسی، قومی، مذهبی و نژادی در پیچ و خم های سخت و دشوار حوادث، بحران ها، سوانح و جنگ ها تنها به گره گشایی از کار دردمندان و گرفتاران در دام ناملایمات می اندیشند.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر گفت: در دو سال اخیر بیش از ۷۷محموله امدادی و درمانی در راستای فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و به ارزش ۳۵ میلیون دلار به کشورهای یاد شده ارسال شده است.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر هم اکنون دارای ۲۶ مرکز درمانی فعال در ۱۹ کشور دنیا است و در دو سال اخیر بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بیمار را تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار داده است.

وی افزود: هلال احمرایران همانند سایر جمعیت های ملی عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هدفی مقدس را دنبال می کند و به صلح و دوستی به معنای زیستن در فضایی سرشار از انسانیت، عشق، امنیت، آرامش و مهرورزی معتقد است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین از بخش های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله اتاق خبر، بخش صوتی تصویری و عکاسی دیدار و از نزدیک با فعالیت‌ها و نحوه پوشش اخبار داخلی و خارجی در حوزه آسیب ها و حوادث و مدیریت خبری بحران ها و سوانح در این گروه آشنا شد.

۱۸تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر گرامی داشته می شود تا با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشر دوستانه از سوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

اجتمام**۷۰۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۸۵۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.