دیدار دکترصالحی با وزرای خارجه ۳ کشورازجمله مصر

۰۸ام بهمن ،


وزیر امورخارجه کشورمان و کامل عمرو وزیر خارجه مصر در این دیدار ضمن رایزنی در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه بر استمرار گفتگوهای دو کشور در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی در قاهره برگزار میگردد تاکید کردند.

دکتر صالحی همچنین در دیدار با نصیرو باکو وزیر خارجه بنین ضمن تشکر از میزبانی دولت این کشور از هیات وزارت امور خارجه کشورمان که اخیرا به این کشور سفر کرده است اقدامات دولت بنین در دوره ریاست این کشور بر اتحادیه آفریقا در دوره قبل تشکر و قدردانی کرد و از همتای بنینی خود برای سفر به تهران و بمنظور پیگیری توافقات قبلی دعوت بعمل آورد.

 نصیرو باکو نیز در این دیدار ضمن قبول دعوت دکتر صالحی ابراز علاقه کرد در آینده‌ای نزدیک از کشورمان دیدن نماید.دیدار وزرای خارجه ایران و بورکینافاسو از دیگر برنامه های حاشیه ای دکتر صالحی در آدیس آبابا بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان در ظرفیت ریاست شورای وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد از آمادگی کشورمان برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران مالی تاکید کرد.

جبرئیل باسوله وزیر خارجه بورکینافاسو نیز ضمن تشکر از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران مالی آخرین تحولات این کشور را برای وزیر خارجه کشورمان تشریح کرد.

 خاطرنشان می سازد بورکینافاسو در حال حاضر بعنوان میانجی جامعه توسعه همکاریهای غرب آفریقا (اکواس) برای حل بحران مالی ایفای نقش می کند.



دیدار دکتر صالحی با وزیر توسعه ترکیه

دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با جودت یلماز وزیر توسعه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

همکاریهای دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه و منطقه ای مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.