دیدار رییس جمهوری با سفرای جدید قبرس، تایلند و مونته نگرو

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر’محمود احمدی‌نژاد’ پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در دیدار سفیر جدید قبرس روابط موجود بین تهران و نیکوزیا را مطلوب توصیف کرد و گفت: ایران برای گسترش روابط با قبرس هیچ محدودیتی نداشته و علاقه مند به گسترش روابط به حداکثر سطح ممکن است.

رییس‌جمهور افزود: ایران همواره خواهان رفع همه مسایل و اختلافات موجود در جهان است و سیاست‌های خود در عرصه بین‌المللی را بر همین مبنا تعریف، تنظیم و اجرا می‌کند و امیدوار است به زودی روزی فرا رسد که همه ملت‌ها در صلح، آرامش و دوستی با یکدیگر زندگی کنند.

سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه در دوره مأموریت خود نهایت تلاش برای گسترش و تعمیق روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را به کار خواهد بست، اظهار داشت: ایران کشوری بسیار مهم و دارای نقشی بسیار ویژه در منطقه است و قبرس با توجه به سابقه مثبت و مطلوب روابط خود با ایران امیدوار به کمک این کشور برای حل مسایل و مشکلات خود است.

رییس‌جمهوری همچنین در دیدار با سفیر جدید تایلند با عمیق و دوستانه ارزیابی کردن روابط دو کشور تصریح کرد: در روابط چند صد ساله ایران و تایلند هیچ نقطه منفی وجود ندارد و امروز نیز سطح روابط تهران و بانکوک بسیار مطلوب است و جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ محدودیتی علاقه مند به گسترش روابط دوجانبه به حداکثر سطح ممکن است .

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایران و تایلند با هوشیاری تمام، همه نقشه‌هایی را که با نیت ضربه زدن به روابط دو کشور طراحی و اجرا می‌شوند، شناسایی می کنند و کنار می‌زنند.

رییس‌جمهوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران روابط با تایلند را به نفع دو کشور و سایر کشورهای منطقه می‌داند و این روابط بر علیه هیچ کشور دیگری نیست.

سفیر جدید تایلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان به سابقه بیش از ۴۰۰ ساله روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: دولت تایلند بسیار مایل و مشتاق به گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه‌های تجاری و توریسم است و گسترش روابط در این عرصه‌ها را پایه‌ای برای تعمیق دوستی، سعادت و رونق بیش از پیش دو کشور می‌داند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین در دیدار سفیر جدید مونته‌نگرو حلقه پیوند و ارتباط بین ایران و مونته‌نگرو را عرصه فرهنگ و اشتراکات فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: حوادث سیاسی و اقتصادی گذرا هستند اما روابط فرهنگی ماندگار و عمیق بوده و بستر بسیار مستحکم و مطمئنی برای گسترش روابط بین کشورها هستند.

رییس‌جمهوری افزود: اگر همه ملت‌ها روابط خود را بر پایه روابط انسانی و فرهنگی برقرار کنند، مراودات و روابط بین‌المللی بسیار دوستانه و مستحکم خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد روابط موجود بین ایران و مونته‌نگرو را بسیار خوب و در سطحی مطلوب توصیف و تصریح کرد: امیدوارم روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه گسترش روابط و مراودات مردمی و توریسم و عرصه‌های اقتصادی و سیاسی گسترش یابد و ایران از هر برنامه‌ای که به گسترش این روابط منتج شود، استقبال و حمایت خواهد کرد.

وی ایران را خانه همه دوستان و برادران خود دانست و خاطر نشان کرد: یقیناً پیروزی، سربلندی و جهان آینده متعلق به ماست.

سفیر جدید مونته‌نگرو نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان گفت: کشور متبوع من دارای اشتراکات فرهنگی بسیار زیادی با جمهوری اسلامی ایران است و امیدوارم با توجه به سطح مطلوب روابط دوجانبه، فرهنگ اسلامی موجود در دو کشور، بستر خوبی برای تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی و سیاسی بین تهران و پودگوریتسا باشد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که درک متقابل بین دو کشور که از بستر اشتراکات و نزدیکی‌های فرهنگی برخاسته است، به تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور بیانجامد، اظهار داشت: ایران کشور قدرتمندی است و معتقدم دوستی با ایران منافع و ثمرات زیادی برای مونته نگرو خواهد داشت.

سیام**۱۰۵۳**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۷۵۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.