دیدار رییس جمهور منتخب با جمعی از اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان و جامعه مدرسین و مدیریت حوزه علمیه قم

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش گروه سیاسی ممتاز نیوز، در این دیدار که در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، حضرات آیات و حجج اسلام یزدی، امینی، مقتدایی، حسینی بوشهری، دری نجف آبادی، استادی، نمازی، هادوی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، سعیدی، شهرستانی، طاهری خرم آبادی و جمعی دیگر از فضلا و علما حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این دیدار با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برای وی و دولت یازدهم آرزوی موفقیت کرده و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

آیت الله یزدی در ابتدای این دیدار حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری را خوش آمد گفت و افزود: شما عضو مجلس خبرگان میباشید و به خانه خود آمده اید.

وی همچنین گفت: در آستانه تشکیل دولت یازدهم، سفر رییس جمهوری منتخب به شهر قم و زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید و علما و فضلا، سفری پربرکت و مبارک برای مردم و نظام اسلامی و حوزه های علمیه است.

حاضران در این دیدار در سخنانی جداگانه تاکید کردند: خدا را شکر می کنیم که مردم بزرگ ایران با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری بار دیگر اعتماد خود را به روحانیت نشان دادند.

آنان با تاکید به اینکه کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی با مشکلات بزرگی مواجه است، اظهار داشتند: اطمینان داریم با کمک خداوند و حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب، شما و دولت یازدهم در حل مشکلات موفق خواهید شد و البته مردم هم در حد مقدورات انتظار دارند.

در این دیدار همچنین به مشکلات اقتصادی کشور ازجمله نیازهای معیشتی و کالاهای اساسی مردم و مشکلات اجتماعی و فرهنگی، اشاره و تاکید شد طبیعی است که مشکلات در کوتاه مدت حل نخواهد شد.

حاضران در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی، تصریح کردند: با توجه به شناختی که از شما داریم، دوره دولت یازدهم، دوره ممتازی خواهد بود و برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش خواهید کرد.

در این دیدار همچنین با اشاره به بعضی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در عرصه‎های داخلی و خارجی خاطرنشان شد: دکتر روحانی از حوزه برخاسته است و انشاء الله افتخارحوزه نیز خواهد بود.

در این دیدار تاکید شد: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی شخصیتی معتدل، باثبات، مستقل و متعهد است و امیدواریم وی و دولت یازدهم با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد، موفق شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی نیز در این دیدار با تشکر از اعلام حمایت و همکاری حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید ، فضلا و علما با وی و دولت یازدهم برای حل مشکلات کشور، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان به عنوان فرزند حوزه با سفر به شهر قم علاوه بر زیارت حضرت معصومه (س) با مراجع محترم تقلید، علما و فضلای حوزه علمیه دیدارو با آنان در باره همکاری با دولت یازدهم گفت وگو کردم.

رییس جمهوری منتخب با اشاره به ابراز لطف مردم، افزود: باید قدردان این مردم بزرگ بویژه جوانان بود و تلاش می کنم در فرصت های مناسب و از نزدیک با آنان دیدار و گفت وگو کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اظهارداشت: معتقدم باید رابطه ای منظم بین حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید، فضلا و علما با دولت یازدهم برقرار شود .

رییس جمهوری منتخب با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر که با حضور گسترده و پرشور مردم بویژه جوانان حماسه سیاسی خلق شد، قدرت الهی نمایان بود، تصریح کرد: حمایت مردم، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، مراجع محترم تقلید و علما و فضلا از دولت یازدهم برای حل مشکلات کشور کارساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: گزارش‌هایی که این روزها دریافت می‌کنم و مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که مشکلات کشور بسیار گسترده است و برای حل آنها به کمک همه مردم و دلسوزان نظام نیاز داریم و البته من به آینده امیدوار هستم.

رییس جمهوری منتخب صبح پنجشنبه وارد شهر قم شد و علاوه بر زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، سبحانی ، موسوی اردبیلی و نوری همدانی و همچنین جمعی از اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین و مدیریت حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی عصر پنجشنبه به تهران بازگشت.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.