دیدار سفیر بولیوی در تهران با رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بولیوی

۲۳م اسفند ،

خورخه رودولفو میراندا لویزاگا سفیر بولیوی در تهران ظهر امروز(چهارشنبه) با حمیدرضا فولادگر رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بولیوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فولادگر در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، گفت: مواضع نزدیک و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بستر مناسبی برای رشد و توسعه مناسبات دوستانه فیمابین فراهم کرده است.

وی در همین زمینه افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و بولیوی بر بسط و گسترش ارتباطات فیمابین در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان مجالس دو کشور تاکید دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی و تکنولوژی در دو کشور را زمینه‌ساز افزایش مبادلات اقتصادی و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی ایران در عرصه‌های نانوتکنولوژی و وجود ذخایر عظیم معدنی و کشاورزی در بولیوی می‌تواند به اجرایی کردن توافقنامه‌های فیمابین و فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور کمک کند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌وگو و مذاکرات مقامات عالیرتبه دو کشور را لازم برای توسعه ارتباطات دوستانه دانست و بر ضرورت تقویت رایزنی‌ها میان تهران و لاپاز تاکید کرد.

در ادامه خورخه رودولفو میراندا لویزاگا سفیر بولیوی در تهران روابط بولیوی و جمهوری اسلامی ایران را برادرانه خواند و گفت: تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران از سوی آمریکا به دور از عدالت می‌باشد و بولیوی همواره از مواضع مستقل و حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی حمایت می‌کند.

سفیر بولیوی در تهران با اشاره به ذخائر انرژی و معدنی بولیوی و حضور شرکت‌های ایرانی در بولیوی افزود: شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران در زمینه انرژی و معدنی در بولیوی فراهم است و دولت و پارلمان بولیوی بر افزایش مراودات اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.