دیدار سفیر کویت در تهران با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

۱۶م اسفند ،

مجری احمد ابراهیم الظفیری سفیر کویت در تهران بعدازظهر چهارشنبه با غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدادعادل در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران و کویت همواره به عنوان دو کشور مسلمان دارای روابطی با ثبات و مبتنی بر مودت داشته‌اند و ارتباطات میان دو ملت از یک ریشه تاریخی و دینی عمیق برخوردار است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت گسترش و تقویت همکاری‌ها و مناسبات پارلمانی فیمابین، افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که باید با کمک مجالس دو کشور از آن‌ها بهره گرفت.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان با اشاره به تلاش‌های پژوهشگران کشورمان در حوزه‌های علوم دینی و فقهی خاطرنشان کرد: در مراکز علمی و فقهی پژوهش‌های ارزشمندی در زمینه علوم اسلامی از جمله جمع‌آوری دایره‌المعارف فقهی انجام گرفته که می‌تواند در جهت تبادل آراء و افکار میان محققین دو کشور بسیار مفید و ارزشمند باشد.

در ادامه این دیدار مجری احمد ابراهیم الظفیری سفیر کویت در تهران با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور، گفت: فرصت‌های مناسبی در سطوح مختلف میان کویت و ایران وجود دارد که باید از آن‌ها برای نزدیکی هرچه بیشتر دو ملت استفاده کرد.

وی در پایان با ادامه نسخه‌ای از دایره‌المعارف فقهی تالیف شده در کویت به حدادعادل خواستار افزایش ارتباطات فقهی و اسلامی میان مراکز فرهنگی و تحقیقاتی دو کشور شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.