دیدار معاون رییس جمهور ایران با الهام علی اف یک روز پس از آزادی دو تبعه آذربایجانی

به گزارش خبرآنلاین این ملاقات پس از دوره ای که روابط تهران و باکو دستخوش مشکلاتی شده بود و یک روز پس از آزادی دو تبعه آذربایجانی متهم به جاسوسی در ایران انجام شد.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز سه شنبه ضمن اعلام خبر آزادی دو تبعه جمهوری آذربایجان درباره آخرین وضعیت دو شهروند متهم آذربایجانی اظهار کرد: دو تن از اتباع جمهوری آذربایجان در سفر به ایران به علت ایجاد ارتباطات غیرمتعارف چند ماه قبل دستگیر شده بودند و مقامات عالی‌رتبه دولت آذربایجان در ملاقات با وزیر آموزش و پرورش کشورمان، که به‌عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور برای تقدیم دعوت‌نامه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به باکو سفر کرده بود، هم‌چنین در ملاقات اخیر عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با مقامات دولت آذربایجان در سوم شهریورماه موضوع آزادی این دو نفر را بر اساس رافت اسلامی درخواست کرده بودند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ایران پس از دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، گفت: با توجه به علایق و مشترکات فرهنگی بین ملت ایران و جمهوری آذربایجان، هیچ مانعی نمی تواند بین ملت های دو کشور فاصله بیندازد.
سید حسن موسوی در گفت وگو با ایرنا، افزود: ایران و جمهوری آذربایجان از گذشته همواره مناسبات خوبی داشته اند و امیدواریم در آینده نیز همچنان شاهد توسعه مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف باشیم.
وی با اشاره به دیدار خود با ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: با تسلیم پیام کتبی دکتر ˈمحمود احمدی نژادˈ به رییس جمهوری آذربایجان، سرفصل جدیدی در مناسبات دو کشور از امروز آغاز شده است.
وی مذاکرات خود با رییس جمهوری آذربایجان را نقطه عطفی در توسعه مناسبات دو کشور دانست و گفت: در این دیدار زمینه های افزایش همکاری های فرهنگی و اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت و موافقت شد وزرای مربوطه در نشست های بعدی آن را مورد بررسی بیشتری قرار دهند.
معاون رییس جمهور ایران اظهار داشت: بدون شک تحکیم روابط دو کشور در بخش های فرهنگی ، اقتصادی و آموزشی، همکاری های دو کشور را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و هیات همراه به منظور شرکت در اجلاس بین المللی راه ابریشم عصر چهارشنبه وارد باکو شدند.
اجلاس بین المللی راه ابریشم ۱۶ و ۱۷ شهریورماه سال جاری به همت سازمان جهانی جهانگردی به مدت دو روز در باکو برگزار می شود و قرار است در این اجلاس نحوه همکاری های فرهنگی و اجتماعی کشورهای عضو راه ابریشم با حضورˈ طالب ریفاییˈ دبیر کل سازمان جهانی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.