دیدار همسر رییس‌جمهور عراق با صالحی

۱۶اردیبهشت،

هیرو ابراهیم احمد، همسر رییس‌جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی و رییس کمیته مرکزی اتحادیه میهنی کردستان این کشور عصر یک‌شنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالحی در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای جلال طالبانی، رییس‌جمهور عراق آخرین وضعیت سلامتی وی را جویا شد و از شخصیت، نقش و جایگاه برجسته و موثر طالبانی در پیچیده‌ترین شرایط عراق در تامین منافع و مصالح کشور و مردم عراق تمجید کرد.

او هم‌چنین بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی و روند توسعه همه جانبه سیاسی و اقتصادی کشور همسایه و مسلمان خود عراق تاکید کرد.

صالحی هم‌چنین با اشاره به تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان برای توقف یا کندی روند ثبات و امنیت و توسعه منطقه از جمله در عراق، ابراز امیدواری کرد همه گروه‌ها و طیف‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در عراق به خصوص اکراد با هوشمندی، همبستگی و انسجام داخلی خود را در راستای مصالح و منافع عالی کشور و مردم خود حفظ کنند.

وزیر امور خارجه هم‌چنین با ابراز تاسف از اوضاع سوریه و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه این کشور و همزمان تداوم اقدامات تروریستی و غیرانسانی تروریست‌ها در این کشور در هدف قرار دادن مردم بی‌گناه، هم‌فکری و تعامل همه کشورهای موثر منطقه را برای حل و فصل مسائل و مشکلات در این کشور را ضروری خواند.

هیرو ابراهیم احمد، همسر رییس‌جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی و رییس کمیته مرکزی حزب میهنی کردستان این کشور ضمن ابراز خرسندی از دیدار با صالحی، از اهتمام و توجه ویژه رهبری و دولت و مردم ایران به کشور عراق قدردانی کرد.

وی هم‌چنین با رضایت بخش توصیف کردن وضعیت جسمانی جلال طالبانی، رییس‌جمهور عراق از توجهات مقامات کشورمان از جمله صالحی به وضعیت سلامتی وی تشکر کرد.

هیرو ابراهیم احمد ایران و عراق را دو کشور بزرگ با تمدن و فرهنگ دیرینه در منطقه توصیف کرد که نقش بسیار موثر و مهمی در روند تثبیت ثبات و امنیت و توسعه همه جانبه منطقه دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.