دیدار وزیران خارجه ایران و سوریه

۱۲م اسفند ،

Mona Hoobehfekr (8 of 22).jpg

وزیر امور خارجه کشورمان ظهر شنبه با ولید معلم، قائم مقام نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه که در راس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات سیاسی این کشور به تهران سفر کرده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران دربارهٔ سوریه و بحران به‌وجود آمده در این کشور بر ضرورت تداوم اقدامات سازنده و اصلاحی دولت سوریه دربارهٔ طرح سیاسی رییس‌جمهور بشار اسد تاکید و تنها راه حل بحران سوریه را گفت‌وگوی سیاسی سوری – سوری دانست که صرفا از طریق توقف خشونت در این کشور قابلیت تحقق خواهد یافت.

او با تاکید بر ضرورت توقف کمک‌های مالی و تسلیحاتی از سوی بعضی کشورها به گروه‌های مسلح غیرمسوول در سوریه که علاوه بر کشتار مردم سوریه زیرساخت‌های این کشور را مورد هدف قرار می‌دهند اقدامات این گروه‌ها را مانعی برای تحقق گفت‌وگوی سیاسی و برقراری آرامش و امنیت برای سوریه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح اقدامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با آن دسته از معارضان مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین دیگر

کشورها و سازمان‌های بین‌المللی بر پیشنهاد همیشگی کشورمان به حل مسائل داخل سوریه بر پایه ظرفیت‌های این کشور و بدون دخالت خارجی تصریح کرد.

ولید معلم، قائم مقام نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با برشمردن اقدامات سیاسی و اصلاحات آغاز شده در سوریه از ابتکار سیاسی رییس‌جمهور بشار اسد به‌عنوان اقدامی مهم و برگرفته از کلیه ساز و کارهای قانونی سوریه یاد کرد که بلافاصله پس از اعلام آن در هیات دولت سوریه نیز به تصویب رسیده و راه حل اجرایی آن نیز آغاز شده است و در همین زمینه تاکنون در موارد عدیده‌ای از سوی مقامات مسوول سوری با گروه‌های مخالف داخلی دیدارهایی صورت پذیرفته است.

او با ابراز نگرانی عمیق از تمرکز جبهه النصره در داخل سوریه به حامیان مالی و تسلیحاتی آن‌ها در این کشور اشاره کرد و تسلیح و کمک‌های مالی به نیروهای خارجی القاعده در سوریه را تهدیدی جدی نه تنها برای سوریه بلکه منطقه دانست.

ولید معلم در ابتدای اظهارات خود ابلاغ مراتب تشکر و تقدیر مردم و دولت سوریه از حمایت‌های مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران از سوریه را مهم‌ترین هدف سفر خود به کشورمان ذکر کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.