دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با اول‌وزیر اتیوپی

۲۶ آبان ،

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز جمعه در پایان مسافرت خود به چند کشور آفریقایی با هایله ماریام، نخست وزیر اتیوپی دیدار کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت نخست وزیر پیشی اتیوپی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه جانبه روابط با این کشور ابراز کرد.

صالحی پیگیری موافقت‌نامه‌های منعقد شده و برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دو کشور را از اولویت‌های وزارت امور خارجه دانست.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار به موضوعات مهم منطقه‌ای هم‌چون غزه و سوریه اشاره کرد و خواستار توجه و اقدام جدی همه کشورها در جهت جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، نخست وزیر اتیوپی نیز در این ملاقات ضمن تشکر از اعلام تسلیت به مناسبت درگذشت نخست وزیر پیشی اظهار کرد: روابط خوب دوجانبه در حال پیشرفت است و اتیوپی به ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران آگاه است و از همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه‌ سرمایه‌گذاری، آموزش و انتقال دانش فنی در امور اقتصادی و صنعتی استقبال کرده و آن را به نفع دو ملت ایران و اتیوپی می‌داند.

وی هم‌چنین بر برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک تاکید کرد و مشترکات و تمدن طولانی دو کشور را برای افزایش همکاری‌ها به خصوص در زمینه گفت‌وگوهای سیاسی در موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله سودان و سومالی موثر دانست.

نخست‌وزیر اتیوپی در خصوص سوریه اظهار کرد: ما با اعمال هرگونه خشونت از هر طرف مخالفیم و معتقدیم هیچ کشوری نمی‌تواند به جای مردم سوریه برای آینده این کشور تصمیم بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران مسافرت کند.

شایان ذکر است، وزیر امور خارجه کشورمان در مسافرت خود به اتیوپی با ارسال تاج گل به خانواده نخست وزیر پیشی اتیوپی که چند ماه پیش درگذشت، یاد و خاطره آن فقید را گرامی داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.