دیدار وزیر دارایی قرقیزستان با رییس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس ‌جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نظام اقتصادی و مدیریت سرمایه‌داری حاکم بر عرصه بین المللی با شکست روبه‌ رو شده است.

احمدی‌نژاد در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از تحولات اخیر و حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خود در قرقیزستان، اظهار داشت: حرکت دولت و ملت قرقیزستان در مسیر پیشرفت به روشنی آشکار و مشخص است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان به لحاظ فرهنگی و تمدنی دوستان تاریخی یکدیگر هستند، گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر توسعه روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – بیشکک وجود ندارد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم رفع موانع احتمالی موجود در مسیر گسترش همکاری‌های دو کشور تصریح کرد: وزرا و مسوولین ایران و قرقیزستان باید برای تسهیل سرمایه گذاری تسهیلاتی را برای تجار دو کشور در نظر بگیرند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایده‌ها و طرح‌های بسیار خوبی نزد مسوولان دو کشور وجود دارد که باید با گسترش مراودات و رفت و آمدها در جهت تقویت و عملیاتی کردن آنها تلاش شود، اظهار داشت: باید در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت و توسعه تلاش کنیم و گام برداریم.

وزیر دارایی قرقیزستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه براساس توافقات صورت گرفته میان مسوولان دو کشور سطح همکاری‌ها و مبادلات ایران و قرقیزستان باید در کوتاه‌مدت به یک میلیارد دلار برسد، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها، الگویی مناسب برای سایر ملت‌ها باشد.

وزیر دارایی قرقیزستان همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از ارزهای بومی در مراودات اقتصادی و تجاری میان تهران – بیشکک اظهار داشت: بحران اقتصادی جهان نشان می‌دهد که سیاست‌های اقتصادی دیکته شده از سوی نظام حاکم کنونی بر اقتصاد جهان به بن بست رسیده و کارایی ندارد.

وی همچنین خواستار حمایت‌ و استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی کشورش از جمله اجرای اصلاحات اقتصادی شد.

**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۶۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.