دیدار چهره‌های کلیدی اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور؛ اشتون و باروسو

رییس‌جمهور: فضای موجود برای گسترش مناسبات ایران و اروپا مثبت است

ایران > دولت– ممتازنیوز:
رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار جوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپایی، مسأله هسته‌ای ایران، موضوع سوریه و راه‌های توسعه همکاری ایران با اتحادیه اروپایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ببه گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی در این دیدار که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در آن حضور داشتند، با ابراز امیدواری نسبت به آغاز سریع‌تر مذاکرات جامع میان ایران و ۱+۵ گفت: می‌دانم کار سخت و پیچیده‌ای است، ولی با اراده دو طرف این ضروری می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، ممکن شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر در مسأله هسته‌ای، متن معاهده ان پی تی مبنای کار مذاکره‌کنندگان باشد، مسائل در اسرع زمان و فاصله کوتاهی قابل حل خواهد بود.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع مابله با تروریسم، گفت: تروریسم خطری برای همگان است و باید همه دست به دست هم بدهیم و با این مسئله مقابله کنیم، چرا که اگر تروریسم گسترش پیدا کند تنها منطقه نیست که از آن ضرر می کند بلکه اروپا و همه جهان از آن متضرر خواهد شد.

رییس‌جمهور فضای بوجود آمده فعلی را برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها با اروپا، مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و اروپا بیش از پیش گسترش یابد.

  • باروسو: علاقه‌مندی برای توسعه روابط با ایران در اتحادیه و کمیسیون اروپایی رو به گسترش است

همچنین در این دیدار در داووس،  جوزه مانوئل باروسو با بیان اینکه کاترین اشتون دربارهٔ مسأله هسته‌ای ایران به او گزارش داده است، تصریح کرد: علاقه‌مندی برای توسعه روابط با ایران هم در کمیسیون اروپایی و هم در اتحادیه اروپایی وجود دارد و رو به گسترش است.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: ما معتقدیم ایران دارای نقش ضروریی در خاورمیانه است و در روابط دوجانبه می‌تواند شریک ضروری و خوبی برای ما باشد.

باروسو با بیان اینکه “باز شدن دریچه گفت‌وگو، خبر خوبی برای ایران، اروپا و جهان است”، زمینه‌ها برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی میان ایران و اروپا را مناسب ارزیابی کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.