دیدگاه اسلام در مورد ورزش با امکانات حوزه های علمیه همخوانی ندارد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘رسول حسن یزدی’ شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ورزشی طلاب حوزه های علمیه منطقه کاشان اظهار داشت:برای یکسان سازی و همسان سازی ورزش حوزه های علمیه سراسر کشور با وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه ای امضا شده است.

وی افزود: تاکنون نشست های مشترک نیز در این مورد برگزار شده که تصمیمات این همکاری دو جانبه در حال بررسی و اجراست.

وی تاکیدکرد: مسوولان تمام تلاش خود را برای تحقق و دست یابی به این هدف مقدس به کار می بندند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این آیین گفت: با ترویج ورزش در جامعه می توان سلامت جامعه را افزایش داد تا با نیروی جسمانی قوی و سالم، تهدیدات و تحریم های پیش روی کشور را به فرصت تبدیل کرد.

‘رشید خدابخش’ افزود:اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، این آمادگی را دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای طلاب حوزه های علمیه،کارت مربیگری را در رشته های گوناگون ورزشی صادر کند.

وی، با اشاره به برنامه های راهبردی برای همگانی کردن ورزش در استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون یکهزار و ۶۰۰ حسینیه و پایگاه بسیج در استان اصفهان شناسایی شده که قابلیت تبدیل شدن به یک فضای ورزشی رایگان را دارد.

محقق و پژوهشگر ورزش در اسلام نیز در این آیین، ضرورت توجه به ورزش را در جهان امروز حایز اهمیت دانست و گفت: در دنیای امروز مسابقه های ورزشی موجب ایجاد روابط سیاسی و اقتصادی کشورها شده است.

حجت الاسلام ‘حسین صبوری’، با بیان اینکه نبایستی به ورزش سلیقه ای نگاه کرد، افزود: در صورت بهره گیری صحیح از پتانسیل های موجود در ورزش می توان به نسل جوان آموزه های قرآن و اهل بیت را آموزش داد.

در پایان این آیین از نفرات برتر و برگزیده مسابقات ورزشی روحانیون و طلاب حوزه های علمیه منطقه کاشان تقدیر شد.

۱۷۲۴/۹۸۷۶/۷۴۲۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۷۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.