دیلی تلگراف: ناو استینس آمریکا زودتر از موعد به خلیج فارس بازگشت

۰۶م آذر ،

روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار یافتن گزارشی از فعالیت ناو هواپیمابر ” جان سی استینس” آمریکا از بازگشت مجدد این ناو که یک سال پیش خلیج فارس را ترک کرده بود به منطقه خبر داد.

در این گزارش با اشاره به اینکه این ناو بر خلاف برنامه ریزی های قبلی چهار ماه زودتر از موعد به خلیج فارس بازگشته است، نوشت باز گشت این ناو هواپیمابر چهارمیلیارد و پانصد میلیون دلاری به خلیج فارس ظاهرا به منظور مقابله احتمالی با ایران در صورت مسدود شدن تنگه هرمز است.

آدمیرال “مارک شومیکر” فرمانده این ناو هواپیمابر می گوید: “آیا در این منطقه تهدید است؟ پاسخ آری است، و آیا این تهدید قابل مدیریت است؟ باز هم پاسخ آری است. اگر آنها (ایرانی ها) یک تانکر نفتکش را در منطقه تنگه هرمز غرق کنند و این تنگه را ببندند، این تنگه فقط برای چند روز یا حداکثر یک هفته مسدود می ماند و ما به سرعت واکنش نشان خواهیم داد.”

ویلیام دونالدز” یکی از افسران ارشد شاغل در ناو با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جنگی بین ایران و آمریکا صورت نگیرد تاکید می کند که همه کارکنان این رزمناو امیدوارند جنگی صورت نگیرد اما در صورت بروز جنگ اماده اند به وظایف خود عمل کنند.

ناوهواپیمابر “یو اس اس جان سی استینس” آخرین بار در سال ۲۰۱۱ و همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق از منطقه خارج شد و پس از خروج این ناو مقامات نظامی ارشد ایران پیشنهاد کردند که دیگر به منطقه بازنگردد. این ناو هواپیمابر ۱۰۰ هزار تن وزن ، ۵ هزار خدمه و ۷۰ هواپیمای جنگنده بر روی عرشه خود دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین در همین راستا محمد خزاعی نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نسبت به «اقدامات غیرقانونی و تحریک‌آمیز» نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان اعتراض کرد.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت که خزایی به پروازهای مداوم در نواحی ساحلی بوشهر در هفت مورد مختلف در ماه اکتبر و نیز پرواز یک پهپاد آمریکایی در تاریخ یک نوامبر که همه اخطارهای رادیویی را نادیده گرفت و وارد حریم هوایی ایران شد، اشاره کرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.