دیپلمات‌های ایرانی فردا از کانادا بازمی‌گردند

دیپلما‌ت‌های جمهوری اسلامی ایران در کانادا فردا (پنجشنبه) به کشور بازمی‌گردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، دیپلمات‌‌های جمهوری اسلامی ایران در کانادا فردا (پنجشنبه) به کشور باز می‌گردند و مورد استقبال برخی از مقامات کشورمان و ملت ایران قرار می‌گیرند.

کانادا در اقدامی غیرمنطقی و عجولانه سفارت خود در تهران را تعطیل و به دیپلمات‌های ایرانی مقیم این کشور فرصت داد که ظرف ۵ روز خاک این کشور را ترک کنند.

«کامبیز شیخ حسنی» کاردار ایران در اتاوا در این زمینه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌سی» این اقدام دولت کانادا را غیرعاقلانه، به دور از تمدن و خصمانه خواند.

وی افزود: قبلا هیچ هشداری درباره این دستور به ما داده نشده بود و هیچ مدرکی برای توجیه این تصمیم غیرعاقلانه و دور از تمدن به ما ارائه نشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی اقدام این کشور در بستن سفارتش در تهران و درخواست از دیپلمات‌های ایرانی برای ترک این کشور را اقدامی عجولانه، شتابزده، بی‌منطق و غیرحرفه‌ای خواند و با بیان اینکه هیچ دلیل و بهانه‌ای برای این کار به ذهن نمی‌رسد، اظهار داشت: مطالبی که عنوان کردند کاملا نامربوط است و تنها منافع ملی کانادا به خطر خواهد افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: اگر فکر می‌کنند به این طریق می‌توانند به اتباع ما در آن کشور فشار وارد کنند و با ایجاد اختلال در خدمات کنسولی نارضایتی ایجاد کنند، بدانند که همه ریشه این مسائل را اقدامات نسنجیده دولت افراط گرای فعلی کانادا می‌دانند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت کانادا این اقدام را یک طرفه انجام داد، مسئولیت حفظ جان دیپلمات‌های ما، سلامت‌ آنها و وضعیت اماکن دیپلماتیک ما در آن کشور بر عهده دولت کانادا است و باید در این زمینه مسئولانه برخورد کنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.