دیکتاتور در زندان است یا هتل ۵ ستاره؟

روزنامه مصری الوطن در شماره روز سه شنبه خود در مطلبی با عنوان خاطرات حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در بازداشتگاه خود در مرکز پزشکی بین المللی فاش کرد که شماری از مقامات ارشد کشورهای عربی با او ملاقات می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، به نوشته این روزنامه شماری از شخصیت‌های عرب از جمله سلطان قابوس، شاهزاده نایف ولیعهد عربستان و صباح الاحمد امیر کویت و شماری از سفیران کشورهای عربی با مبارک، در بازداشتگاه او دیدار می کنند. بازداشتگاه مبارک ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و از جکوزی و استخر شنا برخوردار بوده و سوئیتی شاهانه به شمار می رود که ۵ اتاق برای میهمانان دارد و در آن سالنی برای ورزش وجود دارد.
روزنامه الوطن با استناد به اسنادی که فقط در اختیار این روزنامه قرار گرفته است، نوشت: مبارک درباره موضوع حمایت‌های مالی بیگانگان از برخی نهادهای مصری (که در آن بسیاری از طرفهای خارجی و داخلی متهم هستند) گفت: طنطاوی ساده نیست که چنین کاری بکند (متهمان را محاکمه کند) وی سپس به همسر خود سوزان ثابت گفت: حسین طنطاوی در برخورد با چنین مسائل حساسی همانگونه عمل خواهد کرد که من عمل می کردم.
این روزنامه همچنین با اشاره به ناخرسندی مبارک از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در مجلس الشعب تاکید کرد که وی انتخابات ریاست جمهوری را پیگیری می کرد و توجه خاصی به فعالیتهای عمروموسی و احمد شفیق داشت. مبارک همواره عمرو موسی را به باد تمسخر می گرفت و درباره او می گفت: او به خود غره شده است. اما ستاد تبلیغاتی احمد شفیق را قبول داشت و درباره او می گفت او از مصر حمایت خواهد کرد.
خبر این دیدارها در میان موجی از تائید و تکذیب همچنان در رسانه‌ها منتشر می شود و رد شدن آنها توسط برخی از دیپلماتهای کشورهای عربی در قاهره نیز نتوانسته بر صحت آن خدشه‌ای وارد کند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.