دیگر به هیچ عنوان قطعی اینترنت نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با اشاره به مسیرهای مختلفی که برای ترانزیت پهنای باند اینترنت تعریف و راه‌اندازی شده خاطرنشان کرد که با این مسیرها دیگر به هیچ عنوان کشور با مشکل قطعی اینترنت مواجه نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، محمود خسروی با تاکید بر تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت برای گسترش ارتباطات بین‌الملل عنوان کرد: با افزایش تعداد درگاه‌های بین‌المللی تلاش کرده‌ایم شرایطی ایجاد کنیم که اختلالی در زمینه اینترنت کشور ایجاد نشود.

قطعی اینترنتوی در عین حال از افزایش ظرفیت شبکه دیتا از حدود ۴۳ گیگابیت تا حدود ۵۰۰ گیگابیت یاد کرد و از افزایش بیش از ۱۰ برابری این شبکه خبر داد.

معاون وزیر ICT در ادامه اظهار کرد: زمانی تنها مسیر ارتباطی ما از طریق جاسک بود و این موضوع گاه باعث می‌شد به دلیل پیش آمدن یک مشکل، شاهد قطعی اینترنت باشیم اما در حال حاضر ۱۴ درگاه بین‌المللی فعال داریم و با بهره‌برداری از اولین کابل بخش خصوصی میان عمان و چابهار یک درگاه ارتباطی جدید نیز به ظرفیت‌های ما افزوده شده است.

خسروی با یادآوری این‌که در حال حاضر برای تامین پهنای باند اینترنت در جنوب کشور مسیرهای مختلفی چون جاسک، چابهار و بندرعباس وجود دارد گفت: علاوه بر این مسیرها در شمال کشور هم از طریق مرز بازرگان با ترکیه، مرز ارمنستان و از طریق مرز آستارا با کشورهای آذربایجان و روسیه پهنای باند وارد کشور می‌شود که این موضوع قابلیت اطمینان شبکه دیتای کشور را فوق العاده بالا برده به گونه‌ای که دیگر به هیچ عنوان در زمینه اینترنت قطعی نداریم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پلیلن یادآور شد: در شرایطی که هنوز شبکه اصلی ترانزیت ما راه اندازی نشده، ظرفیت‌های موجود حدود پنج برابر افزایش یافته و کشور که زمانی ۲۳ خط STM1 داشت اکنون صاحب بیش از ۱۱۰ خط STM1 شده و با این شرایط تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه دور از دسترس نخواهد بود.

خبر های مرتبط:

  1. قطعی ۲۰ درصد ارتباطات اینترنت کشور
  2. مشکل قطعی مبین نت به دلیل اختلال در شبکه ارتباطات زیر ساخت
  3. آیا قطعی‌های اینترنت مشترکان حدود تعیین شده‌ای دارد؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.