ذبح مردم،ربایش زوار و انفجار در سوریه دموکراسی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل – به مناسبت روز جهانی قدس، نمایشگاه عکس قدس و مسجدالاقصی را توسط غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران  در بیروت افتتاح کرد.

این نمایشگاه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان(۲۷مرداد۹۱) در اردوگاه فلسطینی برج البراجنه و با حضور نمایندگان احزاب و شخصیت های لبنانی و فلسطینی و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

رکن آبادی در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه با تقدیر و تشکر از بانیان برگزار کننده این نمایشگاه به اهمیت قدس و مسجدالاقصی و تاثیر آن بر روند مقاومت علیه اشغالگری و طرحهای صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت:« روز جهانی قدس پیام مقاومت و پایداری همه آزادگان و مظلومان به استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است. حضرت امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس، ملت ها را در راه مبارزه با  غده سرطانی رژیم صهیونیستی بسیج کرد.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران به تحولات جدید منطقه و بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت:« حضور حماسی مردم در روز جهانی قدس در شرایط جدید منطقه، پیام سنگینی برای استکبار جهانی و جبهه آمریکائی – صهیونیستی دارد و آنها درک کرده اند که دنیا وارد مرحله جدیدی شده و بسیج جهانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین وجود دارد که اجازه نخواهد داد حقوق حقه ملت فلسطین پایمال شود. اینجانب به شما نوید می دهم که روندی که با سقوط مبارک در مصر آغاز شده است به سمتی پیش می رود که رژیم صهیونیستی را روز به روز به سقوط نزدیک تر خواهد نمود همچنانکه مقام معظم رهبری و همچنین ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش از این بشارت داده اند.»

رکن آبادی به تحولات سوریه و توطئه ها علیه محور مقاومت اشاره کرد و گفت:« دشمن بخاطر حمایت سوریه از قضیه فلسطین، از این کشور می خواهد انتقام بگیرد و لذا توطئه می نماید تا سوریه را تخریب نماید. ولی ملت و حکومت سوریه با هوشمندی و مقاومت از این بحران موفق و پیروز خارج خواهند شد. اکثریت مردم سوریه خواهان اصلاحات در این کشور و به رهبری بشار اسد هستند. ولی دشمن صهیونیستی با ارسال تروریسم و سلاح به این کشور شعار دموکراسی می دهد. در همه جای دنیا معارضه و درخواست برای اصلاح وجود دارد ولی دست بردن به سلاح، انفجار، ذبح مردم و ربایش زوار و شهروندان دموکراسی نیست و این اتفاقات نشان می دهد که در سوریه دشمن بدنبال ضربه به محور مقاومت است نه اصلاحات.»

در این مراسم نماینده جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل) نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با تشکر از نقش سازنده و موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین اظهار داشت:« حرکت هوشمندانه و ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در اعلان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  بعنوان روز جهانی قدس یک اقدام استراتژیک و تضمین کننده حقوق فلسطینی ها در برابر تجاوزات و توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران از ملت فلسطین و حقوق ما دفاع نکرده است. ایران با اقتدار و شهامت در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل ایستاده و ندای نابودی اسرائیل را سر می دهد. هیچ کشوری در دنیا اینگونه جرات اعلام مواضع ندارد. کدام کشور را در دنیا می شناسید که مانند ایران یک تنه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد و آمریکا را شیطان بزرگ خطاب نماید. ما فلسطینی ها به ملت و حکومت ایران و سیاست های این کشور اعتماد داریم و حمایت خود را از ایران و محور مقاومت اعلام می کنیم.»


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.