ذخیره‌سازی روزانه ۵۰۰ تن مرغ/ میزان ذخایر مرغ به ۱۲۰ هزار تن رسید

مرتضی جوادی در گفتگو با مهر گفت: بر اساس جلساتی که کارگروه ویژه برنامه‌ریزی تولید و ذخیره‌سازی مرغ در بازار داشته است، قرار بر این شد که مرغ مازاد بر نیاز بازار هم اکنون جمع‌آوری شده و برای ایام ماه محرم و صفر و نیز ایام شب عید ذخیره‌سازی شود.

مشاور مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: در این راستا مسئولیت شرکت پشتیبانی امور دام تامین به موقع نهاده‌ها برای مرغداران است که این کار هم اکنون در حال انجام است و بر این اساس،‌ تولید مرغ تا ۸ ماه آینده تضمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ درصد تولید مازاد مرغ بر اساس این تصمیمات ذخیره‌سازی خواهد شد تا در ایام ماه محرم و صفر و نیز شب عید در اختیار مردم قرار گیرد، چراکه آن زمان اوج تقاضا است و باید برای آن تمهید کرد.

به گفته جوادی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته،‌ میزان مرغ مورد نیاز کشور تا اردیبهشت ماه سال ۹۲ ذخیره خواهد شد و نهاده ها نیز برای تولید مجدد در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تا به حال ۱۳ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز ذخیره سازی شده و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام باید روزانه ۵۰۰ تن مرغ را ذخیره سازی کند. به گفته جوادی، تاکنون میزان ذخیره‌سازی مرغ به ۱۲۰ هزار تن رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.