نگهداری هندوانه و انار برای شب یلدا به مدت طولانی

با توجه به در پیش بودن شب یلدا شاید از هم اکنون تصمیم به نگهداری هندوانه برای شب یلدا گرفته باشید، در این مطلب یاد میگیرید چگونه انار و هندوانه را به مدت طولانی نگهداری کنید.

کدام هندوانه مناسب نگهداری برای شب یلدا است؟

برای ذخیره سازی زمستان، شما باید هندوانه با وزن متوسط ​​(۳-۴ کیلوگرم) و با یک پوست بسیار براق را انتخاب کنید. لازم نیست که دم خشک از هندوانه حذف شود چرا که آن به عنوان نوعی چوب پنبه که از طریق آن میکروب ها داخل نمی شوند، عمل می کند.

هنگام خرید توجه داشته باشید که هندوانه ترک، درز، آسیب به پوست و دیگر نقاط ضعف خاصی ندارد. علاوه بر این، بهتر است که هندوانه نابالغ را انتخاب کنید تا در طول ذخیره سازی، رسیده و بسیار خوشمزه شود.

  شرایط نگهداری هندوانه برای مدت طولانی

محل ذخیره سازی مطلوب زیرزمین تاریک:

  • دمای محیط – از ۱ تا ۳ درجه.
  • رطوبت هوا ۸۰-۸۵٪

 در این شرایط هندوانه می تواند بدون از دست دادن طعم و مزه خود، بیش از ۱-۱٫۵ ماه سالم بماند.

توجه به رنگ هندوانه و لکه های مربوط به قسمت هایی که آفتاب نخورده می توانید تا حد زیادی به شما کمک کند تا نیمه از مسیر انتخاب هندوانه خوب را بروید با نگاهی به تصویر زیر می توانید ببینید کدام هندوانه خوب کدام هندوانه بهتر و کدام هندوانه عالی است 

انتخاب هندوانه براساس رنگ

شکل ظاهری هندوانه

جالب است بدانید هندوانه ها نیز نر و ماده دارند و گونه های نر به طور معمول آبدارتر و کمی بیضی شکل و گونه های ماده گرد و شیرین تر هستند

هندوانه نر یا ماده

ذخیره هندوانه و انار در زیرزمین

در زیرزمین با دمای مناسب و رطوبت، هندوانه و انار را می توان به روش های مختلف ذخیره کرد:

  • در قفسه های گسترده پوشیده شده با یک لایه از کاه، پوشال یا خرده چوب های چوبی. برای جلوگیری از خراش های کوچک از چمن خشک شده روی پوست هنودانه، توصیه می شود که ورق های پوشیدنی پوشانده شده را در بالا قرار دهید.
  • حلق آویز در کیسه توری. با استفاده از این روش ذخیره سازی، هر هندوانه به صورت جداگانه قرار می گیرد – پیاز یا سیب زمینی معمولا در چنین کیسه هایی فروخته می شود. کیسه ها از قلاب های چکش شده به سقف آویزان می شوند.

برای نگهداری قابل اطمینان تر، هندوانه ها را می توان با موم گرم یا پارافین (۰٫۵-۱ سانتی متر لایه) و پس از سخت شدن، با پوشال یا کاه در کارتن یا جعبه قرار داد.

فیلم روش نگهداری هندوانه برای شب یلدا

بوسیله پارچه ای خشک سطح پوست  هندوانه را کاملا پاک و خشک  کنید. شمع را ذوب کرده بگذارید کمی خنک شود. سپس روی سطح هندوانه ریخته بگذارید کاملا خنک شود. سرتاسر پوست هندوانه را به قطر نیم سانتی متر با این روش بپوشانید و در محیط نتریک و خنک در میان پوشال یا کاه نگه دارید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.