ذخیره سیلوها، آرد مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند

۲۲ آبان ،

در حال حاضر همهی کارخانجات تولید آرد، همانطور که در جریان ۸ سال دفاع مقدس ایستادند به فعالیت خود با همه قوا ادامه می دهند.

به گزارش تفسیری ایسنا از روابط عمومی کانون انجمنهای صنفی صنایع غذایی ایران، سومین کنفرانس سالانه صنعت آرد ایران با حضور بیش از ۴۰۰ تن از مدیران، کارشناسان و فعالان صنایع آرد سازی کشور در سالن همایشهای بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این کنفرانس، مهندس قبادی – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران- ضمن برشمردن معضلات و تنگناهای اقتصادی فعلی، از همهی تلاشگران صنعت آرد کشور بواسطه حضور حداکثری و بکاربردن همه توان خود در عرصه تولید و توزیع آرد تقدیر بعمل آورد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از آن به عنوان بسیارزیباترین طرحی که در کشور انجام شده نام برد و یکی از شاخصهای موفقیت در این طرح را هدفمندی یارانه آرد دانست و افزود: همگان بر این باور بودند که کیفیت آرد و نان پس از طرح هدفمندی تغییر نکرده لیکن کاهش ضایعات و دورریز نان بر اثر بخشی حذف یارانه در صنعت آرد و نان صحه می‌گذارد.

قبادی با اشاره به خرید گندم در سال جاری آن را نقطه عطفی در تاریخ زراعت گندم دانسته و گفت: امسال برای اولین بار، کارخانجات آرد، خود با کشاورز برای خرید محصول رودررو شدند و از محل این اقدام، در بحث کیفیت خرید باید بگوییم کشاورزی نبوده که از نحوه تحویل گیری محصول خود ناراضی بوده باشد.

وی در بحث قیمت خرید نیز با تقدیر و تشکر از فعالان صنعت آرد گفت: ما به عنوان مجری دولت در امر خرید به لحاظ قانونی حتی یک ریال بیش از قیمت خرید تضمینی ۴۲۰ تومانی اجازه خرید نداشتیم ولی اینکه شما عزیزان با درک صحیح از شرایط موجود، مدیریت مذاکرات و تعیین قیمت توافقی با کشاورزان را بدست گرفتید و حتی در مناطقی تا ۴۶۵ تومان در کیلو، گندم را خریداری کردید امریست که نه تنها سببات خشنودی گندمکاران را فراهم کرد، بلکه مسرت دولت را نیز بهمراه داشت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی افزود: مفتخرم اعلام کنم که در این جمع می باشند کسانی که تاکنون حتی یک کیلو گندم از ما تحویل نگرفته اند و از موجودی انبارهایشان که در فصل خرید خودشان تامین کرده‌اند جهت تولید آرد استفاده می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به تحریم‌های گسترده علیه کشور گفت: در حالی که تحریم‌ها همه جانبه است، ما از هر کجا که خواستیم گندم خریداری کرده‌ایم و افتخار می کنیم که بگوییم ما آرامشی بی نظیر به مردم بخشیدیم، مردم ما دغدغه آرد و نان ندارند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳ میلیون تن گندم از بنادر کشور به سیلوها و کارخانجات متقاضی حمل شده، ۶ میلیون تن دیگر نیز خریداری شده و در راه بنادر کشور است.

قبادی در ادامه ضمن بیان مشکلات واردات گندم افزود: به ازای هر کشتی که محموله گندم خریداری شده را به بنادر انتقال می‌دهد فشار زایدالوصفی به ما وارد شده لیکن تا پایان اردیبهشت سال آتی گندم مورد نیاز کشور تامین شده و مشکلی در تهیه قوت لایموت مردم وجود نخواهد داشت.

امسال برای اولین بار نمایشگاه جانبی کنفرانس با همکاری شرکتهای فعال در زمینه آسیابانی و صنایع وابسته به ارائه دستاوردها و معرفی خدمات خود به فعالان صنعت آرد کشور پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.