ذخیره چربی در کبد حملات قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد

صمدی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: خانم‌هایی که به طور منظم غذاهای مصرفی خود را در روز یادداشت می‌کنند به طور متوسط ۳ کیلو بیشتر از آنهایی که یادداشت نمی‌کنند وزن کم می‌کنند.

یک کارشناس و مشاور علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: ذخیره مقادیر زیاد چربی در کبد افزایش حملات قلبی و مغزی را به دنبال دارد.

سمیه صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مازندران، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش دریافت میوه‌ها و سبزی‌ها از بروز حملات قلبی جلوگیری کرده و طول عمر را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: نخوردن میوه و سبزی یکی از عوامل عمده خطر در حملات قلبی و مرگ زودرس به شمار می‌رود.

کارشناس و مشاور علوم تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: به ازای مصرف ۲ واحد بیشتر میوه و سبزی در روز ۴ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی کاسته می‌شود.

صمدی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: خانم‌هایی که به طور منظم غذاهای مصرفی خود را در روز یادداشت می‌کنند به طور متوسط ۳ کیلو بیشتر از آنهایی که یادداشت نمی‌کنند وزن کم می‌کنند.

وی با بیان اینکه خانم‌هایی که بیرون از خانه غذا می‌خورند کمتر وزن کم می‌کنند، گفت: آن‌هایی که حداقل یک روز در هفته بیرون از خانه ناهار می‌خورند از آنهایی که کمتر این کار را می‌کنند ۲٫۵ کیلو کمتر وزن از دست می‌دهند، نتایج در مورد کسانی که بیرون از خانه شام می‌خورند نیز مشابه است.

کارشناس و مشاور علوم تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه ورزش قبل از خوردن غذای چرب، مفید است افزود: تحقیقات نشان داد که ورزش معمولی قبل از خوردن یک غذای پرچرب به میزان قابل توجهی میزان کلسترول را افزایش می‌دهد.

صمدی با بیان اینکه از کربوهیدرات‌های ساده از جمله شکر، آرد، برنج سفید و عصاره ذرت اجتناب شود، گفت: غذاهایی که قند خون را به صورت ناگهانی افزایش می‌دهند، می‌توانند کلسترول را کاهش دهند.

وی یادآور شد: ذخیره شدن مقادیر زیاد چربی در کبد به طور معنی‌داری ریسک ابتلا به دیابت، حملات قلبی و مغزی، چاقی، برخی از انواع سرطان و نهایتا مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.