ذهنیت طراح در کارهای رئال جایگاهی ندارد/ نمایشگاه مد ولباس عامل نزدیکی طراحان است

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

طراح لباس سریال امام علی (ع) مطرح نمود:

میرفخرایی گفت: وقتی باید لباسی برای یک کاراکتر رئال طراحی شود قطعا iبه جامعه و فرهنگ غالب آن نگاه می‌کنیم چرا که باور پذیر شدن شخصت از مهمترین عواملی است که در طراحی لباس iبه آن توجه می‌شود.

مجید میرفخرایی، طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون در گفت و گویی اختصاصی درباره تاثیر نمایشگاه های مد ولباس iبه خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از مدت ها برگزاری این نمایشگاه ها بسیار خوب است چرا که می توان با کمک آن استعدادهای جوان را شناسایی و هدایت نمود.

وی در ادامه افزود: طراحان iبه خصوص در بخش سینما و تئاتر می توانند با برگزاری این نمایشگاه iبه افکار یکدیگر نزدیکتر شوند و در واقع از طریق این برنامه ها طراحان iبه یکدیگر نزدیک می شوند.

طراح لباس سریال امام علی(ع) تصریح نمود: بر خلاف تصور مسئولان که معتقدند طراحان لباس بر فرهنگ عمومی جامعه تاثیر می گذارند باید بگویم که در اغلب کارهای رئالیستی این طراحان می باشند که از فرهنگ عمومی جامعه تاثیر می گیرند.

میرفخرایی ادامه داد: وقتی باید لباسی برای یک کاراکتر رئال طراحی کنیم قطعا iبه جامعه و فرهنگ غالب آن نگاه می کنیم چرا که باور پذیر شدن شخصت از مهمترین عواملی است که در طراحی لباس iبه آن توجه می گردد.

وی تاکید نمود: برای طراحی لباس یک معلم یا کارمند بانک نمی تواند ذهنیات طراح را وارد این مقوله نمود چرا که این سبب عدم باورپذیری شخصیت و لطمه iبه کار می گردد در واقع طراحان از جامعه تاثیرپذیر می باشند.

طراح لباس سریال یوسف پیامبر درباره نقش نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر در طراحی سینما و تئاتر گفت: این نمایشگاه ها می تواند iبه طراحان در ارائه طرح های مهمانی، اجتماعی یا جوامع محدود کمک کند که در نهایت بر ساختار جامعه تاثیرگذار است اما برای یک طراح صحنه و لباس شکل واقعی جامعه بسیار مهم است.

میرفخرایی درباره قابلیت طراحان سینما و تئاتر در تغییر دادن پوشش جامعه بیان نمود: قطعا طراحان می توانند در تغییر وضعیت پوشش تاثیر گذار باشند و فرهنگ ملی ما نیز این قابلیت را دارد اما مبحث اصلی اینجاست که در یک فیلم رئالیستی دست طراح نیز بسته است لذا باید ابتدا بدنه جامعه را تغییر دهیم و راهکار طراح سینما، تئاتر یا تلویزیون را اجتماع نشان می دهد.

وی توضیح داد: شاید بتوان در فیلم های تاریخی یا ژانرهای دیگر اقداماتی در جهت ارائه تفاوت ها داشت اما مبحث اصلی در بخش های رئال خط کشی ها و مطالبی است که یک طراح باید رعایت کند تا بتواند همخوانی با فرهنگ جامعه را دنبال کند.

طراح لباس سریال امام علی (ع) بیان نمود: بارها دیده ام که سربند زلیخا که برای سریال یوسف پیامبر طراحی نموده ام در شهر iبه فروش می رسد و این بخشی است که مردم از آن تاثیر می پذیرند اما در بخش رئال این امکان وجود ندارد و خلاقیت منوط iبه شرایط حاکم بر جامعه است.

میر فخرایی درباره طرح تولید انبوه طرح های برگزیده نمایشگاه مد “مانتو و پوشش سر” آبان ماه گفت: ارائه طرح های انبوه، کد گذاری و مسائلی از این دست بسیار خوب و اقدامی لازم است اما باید قطعا در طراحی این بخش ها نظرات همه ارگان های مربوطه را مد نظر قرار دهیم iبه نحوی که مردم با خرید این لباس ها اطمینان خاطر کامل داشته باشند و بدانند با سازمان یا ارگان خاصی مشکل نخواهند داشت.

وی تصریح نمود: معتقدم در اجرای این طرح ها نظر مثبت بخش های مختلف بدنه دولت بسیار مهم است تا بتوانیم لباسی منطبق بر فرهنگ جامعه ارائه دهیم.

طراح لباس سریال یوسف پیامبر درباره طرح کد گذاری شیما و برند سازی توسط بنیاد ملی مد ولباس گفت: برند سازی بسیار امر مهمی است چرا که در همه دنیا فرد خرید یک برند را با اطمینان خاطر انجام می دهد در واقع انتخاب یک برند در همه دنیا چشم بسته انجام می گردد و این عاملی است که بسیار مهم است.

میر فخرایی افزود: باید بتوانیم با توجه iبه امکانات موجود iبه برندسازی بیاندیشیم البته این امر در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که کیفیت برند در گذشت وقت دچار نوسان نشود و در همه دوره های مختلف iبهترین کیفیت را iبه مردم عرضه کند.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.