ذوالفقارنسب: مخالف برکناری کی‌روش هستم

    بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب در خصوص شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان در مرحله انتخابی جام جهانی اظهار داشت: من بازی را ندیدم اما در خصوص نتیجه حاصله باید بگویم که تیم ملی در مصاف با لبنان نتیجه‌ای بسیار ضعیف کسب کرده است. از تیم ملی فوتبال ایران انتظار نمی‌رفت که مقابل ضعیف‌ترین و کم شانس‌ترین تیم گروهش اینچنین بازنده شود.

“آیا می‌توان گفت با نتایجی که تیم ملی کسب می‌کند و شرایطی که باشگاه‌ها دارند، فوتبال در ایران با افتی محسوس مواجه شده است؟”، ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نتایجی که در عرصه باشگاهی و ملی رقم می‌خورد شاهد این قضیه است که فوتبال ایران هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی با یک افت همه جانبه مواجه شده است.

وی در تشریح دلایل افت فوتبال ایران و نقش مدیریت، مسائل فنی و البته بازیکنان در آن خاطر نشان کرد: قطعا وقتی یک سیستم ضعیف عمل می‌کند، مجموعه مدیریتی آن ضعیف عمل کرده است که آن مجموعه به چنین سرنوشتی دچار شده است. در فوتبال هر کشوری مهمترین شاخصه ارزیابی، عملکرد تیم ملی بزرگسالان است که متاسفانه در فوتبال ایران این تیم روندی نزولی داشته است.

 این کارشناس فوتبال ایران خاطر نشان کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدارهای دوستانه و رسمی ضعیف عمل می‌کند، هم در نتیجه گیری و هم در زمینه فنی. این نشان می‌دهد که یک سیستم کارآمد فوتبال ایران را هدایت نمی‌کند و مجموعه مدیریتی آن ضعیف عمل کرده است.

“نقش بازیکنان در افت فوتبال ملی و باشگاهی ایران چیست؟”، ذوالفقارنسب در پاسخ به این پرسش گفت: بازیکنان به هر صورت عناصر این سیستم ضعیف هستند. متاسفانه چرخه فوتبال ما معیوب است و بازیکنان نه در رده باشگاهی و نه در رده ملی عملکرد خوبی نداشته و ندارند.

ذوالفقارنسب در خصوص ایجاد تغییر در کادر فنی تیم ملی و اینکه آیا چنین کار نتیجه بخش خواهد بود، گفت: قطعا تغییر و تحول در کار فنی تیم ملی نتیجه عکس ندارد اما برای فوتبال ما پر هزینه خواهد بود. قراردادهای مربیانی چون “کارلوس کی‌روش” منظم و معتبر است و هر زمان که فدراسیون فوتبال بخواهد یکطرفه به همکاری با او پایان دهد، هزینه‌های زیادی متوجه ما خواهد شد. به این خاطر من به شخصه موافق ایجاد تغییر در تیم ملی نیستم.

وی در خاتمه تصریح کرد: هنوز هم شانس راهیابی به جام جهانی را داریم اما برای استفاده از این شانس باید عملکردی بهتر داشت و رویکرد خود را عوض کنیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه روند نزولی خود در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، این بار شاهکاری تازه خلق کرد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به لبنان باخت.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.