ذوالقدری: تیم ملی در وزن چهارم به نصر احتیاج داشت

۲۲خردادماه،

دبیر فدراسیون تکواندو، گفت: تیم ملی در وزن چهارم به علیرضا نصر احتیاج داشت، اما او تمایلی به مبارزه در این وزن نداشت.

غلامحسن ذوالقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه روز قبل پیرامون وزن چهارم تیم ملی تکواندو ، اظهار کرد: از این طور جلسات بسیار داریم و ماهی یک بار برگزار می‌کنیم تا روند آماده سازی تیم ملی را بررسی کنیم. در این جلسات دور هم می‌نشینیم و شرایط را بازبینی می‌کنیم تا آماده سازی تیم ملی روند بهتری به خود بگیرد. در جلسه دیروز غیر از این مسائل در مورد وزن چهارم هم بحث شد که علیرضا نصر گفت با توجه به مشکلات جسمی که دارد و قادر نیست که وزنش را کم کند، تمایل دارد در وزن پنجم مبارزه کند.

وی افزود: علیرضا نصر بازیکن بزرگی است، اما این را هم باید در نظر داشت که ترکیب تیم ملی توسط کادر فنی اعلام شده بود و آنها روی همان ترکیب تاکید داشتند و نیاز ما به علیرضا نصر در وزن چهارم بود.

دبیر فدراسیون تکواندو با اشاره به این که اگر در تمرینات امروز علیرضا نصر شرکت نکند مشخص می‌شود که می‌خواهد جایش را به فرد دیگری بدهد، تصریح کرد: شاید او احتمال می‌داد که حضور در وزن چهارم به سلامتی‌اش آسیب بزند و این تصمیم را گرفت، اما باز هم می گویم که علیرضا نصر ورزشکار بزرگی است و خودش این تصمیم را گرفته است.

سرمربی تیم ملی اعلام کرده که در صورت نیامدن نصر، بهنام اسبقی جایگزین او خواهد شد. ذوالقدری در مورد این که شرایط بهنام اسبقی چطور است؟ یادآور شد: او از ابتدای اردوها همراه ملی‌پوشان بوده است. اگر کادر فنی این تصمیم را گرفته است، حتما دلایلی دارد. باید به اسبقی انگیزه داده شود تا بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد. تا اعزام تیم فرصت خوبی داریم که اسبقی آماده شود.

وی در پاسخ به این سوال که نبود علیرضا نصر تاثیری در کسب نتایج احتمالی تیم ملی در مسابقات جهانی ندارد؟ گفت: قطعا اگر علیرضا نصر می‌خواست، حضور او برای تیم ملی بسیار مفید بود، اما از آنجا که خودش تمایلی نداشت نمی توانست بسیار موثر باشد.

ذوالقدری گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد، مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی همه جوانب را در نظر گرفتند و علیرضا نصر هم تمام جوانب را سنجید و با در نظر گرفتن شرایط روحی – جسمی و روانی خود تصمیم گرفت جایش را به دیگری بسپارد که در این مرحله بهنام اسبقی بود. بهنام اسبقی بازیکن جوان و با انگیزه‌ای است که می‌تواند توانمندی خود را نشان دهد. نکته مهم در این بین این است که ترکیب تیم ملی طبق نظر کادر فنی به قوت خود باقی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.